Firmy działające w kanale sprzedaży inwestują w strategie zrównoważonego rozwoju – wynika z raportu Canalysa, w którym pytano 120 firm partnerskich Schneider Electric z regionu EMEA. Otóż 75 proc. ankietowanych opracowało strategie ESG, a 28 proc. dodatkowo powołało specjalny zespół ds. zrównoważonego rozwoju

Integratorzy przyznają, że klienci coraz bardziej koncentrują się na ESG, szczególnie w odniesieniu do kwestii środowiskowych – 69 proc. partnerów stwierdziło, że uwarunkowania związane ze środowiskiem naturalnym wpływają na decyzje klientów dotyczące inwestycji w IT.

Badanie wykazało ponadto, że większość partnerów zidentyfikowała korzyści płynące ze świadczenia usług odbioru i recyklingu sprzętu, a prawie 65 proc. oferuje programy ponownego wykorzystania i recyklingu.

Partnerzy potrzebują wsparcia vendorów

Nasze badanie pokazuje, że partnerzy coraz chętniej inwestują w strategie zrównoważonego rozwoju. Są zaangażowani w minimalizowanie wpływu zarówno swojego, jak i swoich klientów, na środowisko naturalne. Oczekują od swoich dostawców wsparcia w podejmowaniu tych wyzwań” – zaznacza Rachel Brindley, Senior Director, Channels w Canalys.

Są wyzwania – zwłaszcza dla małych partnerów

Regulacje prawne są wyzwaniem dla większości partnerów, ze względu na złożoność strategii ESG i różne lokalne regulacje.

Było to szczególnie widoczne w wywiadach z mniejszymi partnerami, którym brakuje zasobów do efektywnego wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju. Badanie potwierdza potrzebę stosowania zrównoważonych praktyk i rozwiązań dostarczanych przez wiodących dostawców IT i technologii w całym łańcuchu wartości (end-to-end).

Jak mogą wyróżnić się partnerzy

Wraz z rosnącym naciskiem na zobowiązania kanału IT wobec ESG nadszedł czas, aby partnerzy zwiększyli swoje wysiłki dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz odegrali istotną rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla i odpadów” – radzi David Terry, wiceprezes ds. kanałów IT w Schneider Electric Europe.

Optymalizacja zużycia energii, efektywność energetyczna i zarządzane usługi energetyczne stanowią dla partnerów kluczowe możliwości wyróżnienia się i zwiększenia udziału w rynku” – wskazuje wiceprezes.