„Nadszedł czas, aby partnerzy zwiększyli wysiłki dotyczące zrównoważonego rozwoju”
69 proc. ankietowanych partnerów twierdzi, że strategie ESG ich klientów wpływają na decyzje dotyczące inwestycji w IT. Problem mają zwłaszcza mali integratorzy.
Klienci coraz częściej patrzą na ekologię, jednak dla partnerów wyzwaniem są regulacje prawne w zakresie ESG.
Firmy działające w kanale sprzedaży inwestują w strategie zrównoważonego rozwoju – wynika z raportu Canalysa, w którym pytano 120 firm partnerskich Schneider Electric z regionu EMEA. Otóż 75 proc. ankietowanych opracowało strategie ESG, a 28 proc. dodatkowo powołało specjalny zespół ds. zrównoważonego rozwoju
Integratorzy przyznają, że klienci coraz bardziej koncentrują się na ESG, szczególnie w odniesieniu do kwestii środowiskowych – 69 proc. partnerów stwierdziło, że uwarunkowania związane ze środowiskiem naturalnym wpływają na decyzje klientów dotyczące inwestycji w IT.
Badanie wykazało ponadto, że większość partnerów zidentyfikowała korzyści płynące ze świadczenia usług odbioru i recyklingu sprzętu, a prawie 65 proc. oferuje programy ponownego wykorzystania i recyklingu.
Partnerzy potrzebują wsparcia vendorów
„Nasze badanie pokazuje, że partnerzy coraz chętniej inwestują w strategie zrównoważonego rozwoju. Są zaangażowani w minimalizowanie wpływu zarówno swojego, jak i swoich klientów, na środowisko naturalne. Oczekują od swoich dostawców wsparcia w podejmowaniu tych wyzwań” – zaznacza Rachel Brindley, Senior Director, Channels w Canalys.
Są wyzwania – zwłaszcza dla małych partnerów
Regulacje prawne są wyzwaniem dla większości partnerów, ze względu na złożoność strategii ESG i różne lokalne regulacje.
Było to szczególnie widoczne w wywiadach z mniejszymi partnerami, którym brakuje zasobów do efektywnego wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju. Badanie potwierdza potrzebę stosowania zrównoważonych praktyk i rozwiązań dostarczanych przez wiodących dostawców IT i technologii w całym łańcuchu wartości (end-to-end).
Jak mogą wyróżnić się partnerzy
„Wraz z rosnącym naciskiem na zobowiązania kanału IT wobec ESG nadszedł czas, aby partnerzy zwiększyli swoje wysiłki dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz odegrali istotną rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla i odpadów” – radzi David Terry, wiceprezes ds. kanałów IT w Schneider Electric Europe.
„Optymalizacja zużycia energii, efektywność energetyczna i zarządzane usługi energetyczne stanowią dla partnerów kluczowe możliwości wyróżnienia się i zwiększenia udziału w rynku” – wskazuje wiceprezes.
Podobne aktualności
Polscy prezesi: inwestycje w ESG zwrócą się nawet za 5 lat
Największą przeszkodą w osiągnięciu zeroemisyjności firm jest brak odpowiednich rozwiązań technologicznych.
Do 20 tys. zł dla fachowca od ESG, 25 tys. dla DE&I
W 2024 r. będzie ponad 1,5 tys. wakatów dla specjalistów ESG. Na dobre ruszą rekrutacje.