Pandemia wydrenowała rynek profesjonalnego AV na sumę ok. 45 mld dol. O tyle w przybliżeniu spadły (-17 proc. r/r) przychody branży w 2020 r., do ​​214 mld dol. na całym świecie – według raportu Avixa, przygotowanego we współpracy z Omdia.

Idą lepsze czasy

Rynek najgorsze ma już za sobą. Prognoza zakłada w 2021 r. wzrost do 232 mld dol. (czyli nadal poniżej poziomu z 2019 r.), ale za to do 2026 r. wydatki mają zwiększyć się globalnie do 329 mld dol., co oznacza 7,2 proc. średniej stopy wzrostu co roku.

„Widzimy znaczące ożywienie, więc silny wzrost dominuje w naszych zrewidowanych szacunkach na przyszłość” – komentuje Sean Wargo, starszy dyrektor ds. analizy rynku w Avixa.

Region EMEA ucierpiał najbardziej
Z danych Avixa – światowej organizacji branży pro AV – wynika, że region EMEA ucierpiał najmocniej w czasie pandemii. Spadek wydatków w 2020 r. wyniósł tutaj 19,7 proc. r/r, do 57 mld dol.

Konferencje nie dały się wirusowi

Najlepiej trzymał się ostatnio segment konferencji i współpracy. Tutaj przychody były największe, ponieważ pracownicy, studenci, czy uczniowie korzystali z takich rozwiązań. Przewiduje się, że wzrost w tym segmencie wyniesie z 43,5 mld dol. w 2021 r. do 49,9 mld dol. w 2026 r.

Digital Signage uwolni stłumiony popyt

Oceniono, że Digital Signage, jest gotowy do silnego wzrostu przychodów – z 32 mld dol. w 2021 r. do 44,7 mld dol. w 2026 r. według prognozy.

Zdaniem analityków popyt stłumiony w czasie pandemii będzie sprzyjał poprawie koniunktury. Serwery mediów są wiodącą kategorią produktów dla DS — z przychodami w wysokości 6,9 mld dol. w 2021 r.

Sprzęt do zarządzania treścią będzie warty 62 mld dol.

Więcej powinien dać zarobić sprzęt do zarządzania treścią, wcześniej określany przez Avixa jako media strumieniowe, przechowywanie i dystrybucja (SMSD). Prognozuje się, że wygeneruje on spore przychody i wzrost w ciągu następnych 5 lat: 62,3 mld dol. w 2021 r. (średnio 10,4 proc. na plusie co roku).

Eventy będą dłużej wstawać z kolan

W 2020 r. ostro poszły w dół zwłaszcza przychody z rozwiązań wykorzystywanych podczas wydarzeń na żywo i rozrywki (niemal 50-proc. spadek rok do roku). Przewiduje się, że sektor ten nieprędko stanie na nogi i powrót do do poziomu sprzed pandemii potrwa najdłużej, ze względu na ciągłe ograniczenia i niechęć części osób do uczestnictwa w masowych imprezach. Jednak za kilka lat i tutaj są spodziewane rekordy sprzedaży.