Na urządzeniach do noszenia nie będzie kryzysu
Sprzedaż będzie rosła do 2027 r.
Urządzenia monitorujące uprawianie sportu i fitness oraz smartwatche do inteligentnego domu stają się szybko rosnącymi segmentami.
Sprzedaż urządzeń do noszenia (wearables) będzie zwiększać się co roku co najmniej przez najbliższych 5 lat – prognozuje ABI Research.
Wprawdzie w 2021 r. był spadek, gdy rynek wchłonął ponad 300 mln urządzeń, ale w 2022 r. będą to już 344 mln. W takim tempie w 2027 r. sprzedaż niemal podwoi się, do 650 mln szt. (średni wzrost o 13,2 proc. co roku).
W 2022 r. popyt ciągną w górę głównie dwa segmenty: urządzenia wykorzystywane w sporcie (do śledzenia aktywności dla rowerzystów, biegaczy, bywalców siłowni, pływaków i in.) oraz inteligentne zegarki do smart home.
Zegarki będą dominować na rynku
Duże zapotrzebowanie na urządzenia do śledzenia aktywności będzie mieć znaczenie na rynku wearables. Dostawy monitorów aktywności sięgną 91,5 mln szt. w 2022 r., a w 2027 r. przekroczą 105 mln szt.
Dla porównania, smartwatche z obsługą inteligentnego domu (możliwością interakcji z urządzeniami domowymi) to ok. 4 mln szt. sprzedanych w 2021 r., a w 2027 r. prognozuje się już 32 mln szt. (35,8 proc. wzrostu co roku).
Zegarki będą nadal dominować na rynku urządzeń do noszenia, głównie ze względu na siłę marki Apple’a i rosnącą liczbę firm oferujących urządzenia z nowymi funkcjami.
Cały globalny rynek smartwatchy odnotował ok. 102,57 mln wysyłek w 2021 r. i oczekuje się, że do końca 2022 r. osiągnie 121 mln, a w 2027 r. już 289,7 mln szt. (wzrost o 19 proc. co roku).
Podobne aktualności
Rynek zestawów AR/VR wrośnie 5-krotnie w 5 lat
Przedsiębiorstwa nadal będą cenić AR/VR w dwóch istotnych zastosowaniach - według prognozy.
5 branż, które będą inwestować w technologie noszone
„Firmy, które potrafią znaleźć niszę i stworzyć przekonujące przypadki użycia, będą miały największe szanse na sukces" - twierdzi analityk.
Chmura dla produkcji wystrzeli do 300 mld dol.
"Duży początkowy koszt zakupu, konfiguracji i utrzymania serwerów jest zaletą dla dostawców usług w chmurze" - twierdzi analityk.