Na co zwrócić uwagę wybierając dostawcę hostingu
Należy m.in. sprawdzić czas przechowywania kopii zapasowych, legalność przetwarzania danych, opcje monitoringu poczty – informuje Ogicom.
Według Ogicomu 24 godziny czy 3 dni przechowywanego backupu to za mało, by klient mógł czuć się spokojny o zasoby własnej strony czy poczty elektronicznej. Kopie zapasowe powinny być trzymane na serwerze 7 albo 14 dni. Wybierając operatora trzeba także sprawdzić, czy umowa spełnia wymogi GIODO. Kwestia legalności przetwarzania danych osobowych oznacza także obowiązki po stronie użytkownika. Przygotowanie odpowiedniej dokumentacji zdaniem Ogicomu może stać się źródłem dodatkowej marży.
Kolejna sprawa to monitoring poczty. Firma hostingowa powinna udostępnić narzędzia do prowadzenia legalnej kontroli poczty elektronicznej pracowników. Może to być archiwizacja poczty wychodzącej, co pozwala np. na przejrzenie kopii każdego maila wysyłanego przez pracownika. Dostawca radzi także zwracać uwagę na skalowalność i łatwość przenoszenia ustawień.
Podobne aktualności
400 mln dol. na polskim rynku hostingu
Polska zajmuje już 8 miejsce w Europie pod względem udziału w rynku hostingu. Jest duży potencjał wzrostu, ale postępuje konsolidacja.
Aplikacje i hosting napędzają polski rynek usług IT
Polski rynek usług IT wzrósł w zeszłym roku o 4,4 proc., a jego wartość osiągnęła 3,2 mld dol. – wynika z danych IDC. Producenci aplikacji i dostawcy usług hostingowych zwiększają jednak wartość swojego biznesu o ponad 10 proc. rocznie.
Chmura Microsoftu w firmach hostingowych
Powstało Cloud OS Network - zrzeszenie ponad 25 podmiotów oferujących usługi w środowisku chmurowym Microsoftu, które obejmuje Windows Server z wirtualizatorem Hyper-V, System Center i Windows Azure Pack.