Kara jest związana z promocją o nazwie „multiPower”. Od lipca do listopada 2012 r. Multimedia Polska rozsyłała ulotki do abonentów, oferując podwojenie prędkości Internetu za dodatkowe 4,99 zł brutto miesięcznie. Usługa była automatycznie uruchamiana u każdego odbiorcy na dwumiesięczny, bezpłatny okres testowy. Po tym czasie dostawca wysyłał klientom fakturę za usługi powiększoną o należność za dodatkowy, niezamawiany pakiet. Jak twierdzi UOKiK, abonentów informowano małym drukiem, że opłacenie całkowitej sumy będzie traktowane jako przyjęcie oferty. Konsumenci, którzy nie chcieli wykupić usługi, mieli przed dokonaniem płatności odjąć jej cenę od całkowitej kwoty. Dodatkowym utrudnieniem było umieszczenie na fakturze cen netto wraz z obowiązującą stawką VAT. Konsument musiał sam obliczyć cenę brutto niechcianej usługi, następnie odjąć ją od łącznej kwoty. Drugą z możliwości rezygnacji z oferty był kontakt z poprzez infolinię, stronę internetową lub w biurze obsługi klienta.

Według UOKiK promocyjna oferta została skierowana do niemal 200 tys. abonentów, a przyjęło ją 70 proc. z nich. Postępowanie przeciwko spółce urząd wszczął w lipcu 2013 r. Prezes UOKiK uznała, że Multimedia Polska jednostronnie zmieniła umowy z klientami. W ocenie urzędu spółka powinna poinformować ich o nowej ofercie, a następnie oczekiwać na zgłoszenia. Multimedia Polska zaniechała zakwestionowanej praktyki w styczniu 2013 r., jednaki prezes UOKiK zdecydowała o nałożeniu kary w wysokości 637 850 zł.

Decyzja nie jest ostateczna. Multimedia Polska odwołała się do sądu.