Możliwe zamykanie marketów i zwolnienia w MediaMarktSaturn
Rozważana jest restrukturyzacja - informuje Ceconomy, do którego należy międzynarodowy detalista. Decyzje zapadną na dniach.
Celem zmian jest ujednolicenie struktury i procesów, także w krajowych oddziałach międzynarodowego detalisty.
Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn, analizuje opcje restrukturyzacji. Jej konsekwencją może być zamknięcie „ograniczonej liczby” deficytowych sklepów w Europie, co wyjaśniono zmniejszeniem liczby klientów z powodu Covid-19. Możliwe jest również zwolnienie do 3,5 tys. pracowników – uprzedza korporacja. Firma zatrudnia na świecie 55 tys. osób.
Decyzje o wdrożeniu zmian (nazwanych „modelem operacyjnym”) mają zapaść do 12 sierpnia br. – zapowiada Ceconomy.
Ceconomy wyjaśnia, że uruchamiając „model operacyjny” zamierza ujednolicić strukturę organizacyjną, stwarzając warunki do centralizacji przedsiębiorstwa. Zapowiada, że będzie koncentrować się na ujednoliceniu struktur i procesów, co obejmie także krajowe oddziały MediaMarktSaturn.
W ocenie firmy restrukturyzacja ma przynieść ponad 100 mln euro oszczędności rocznie, a jej koszty oszacowano na ok. 180 mln euro.
Zastrzeżono jednocześnie, że wszystkie podane liczby mogą ulec zmianie.
Możliwe zmiany w MediaMarktSaturn
– redukcja zatrudnienia do 3,5 tys. osób w Europie
– zamknięcie „ograniczonej liczby” deficytowych sklepów
– ujednolicenie struktury organizacyjnej i procesów, także w lokalnych spółkach
– oszczędności blisko 100 mln euro rocznie
– koszt restrukturyzacji – ok. 180 mln euro
– decyzja: do 12 sierpnia br.
Spiegel ocenia, że może zostać zamkniętych do 20 sklepów. W całej Europie Media Markt i Saturn mają w sumie ponad 1 tys. placówek. W Polsce jest blisko 90 sklepów (tylko sieci Media Markt).
Z powodu Covid-19 w końcu I kw. br. oraz w II kw. br. spadła sprzedaż MediaMarktSaturn. Jak wynika ze wstępnych danych za miniony kwartał, po najgłębszym dołku w kwietniu br. (-43 proc. r/r), obroty w kolejnych miesiącach zaczęły rosnąć – także w ujęciu rok do roku. W efekcie w podsumowaniu II kw. 2020 r. sprzedaż Ceconomy spadła globalnie o 10 proc. rok do roku, a w Europie Wschodniej (Polska i Turcja) – o blisko 12 proc. (w walutach lokalnych).
Podobne aktualności
Region z udziałem Polski poprawił sprzedaż Media Markt
Wyniki w II kw. br. okazały się nadspodziewanie dobre, choć detalista nadal nie osiągnął zysku.
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.