Sprzedaż tabletów z Androidem w II kw. 2013 r. wzrosła o 87 proc. w porównaniu z II kw. 2012 r., do 34,6 mln szt. – ustaliła firma badawcza. Sukces Androida na tym rynku zdaniem Strategy Analytics jest dziełem partnerów Google’a, takich jak Samsung i Amazon. Także w segmencie niemarkowych urządzeń (White Box) króluje Android.

Łącznie producenci na całym świecie dostarczyli między kwietniem a czerwcem 51,7 mln tabletów (wzrost o 43 proc. rok do roku), ale – mimo globalnego wzrostu popytu – Apple traci. W minionym kwartale producent sprzedał 14,6 mln iPadów, o 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział iOS w rynku spadł z 47,2 proc. do 28,3 proc. Zjazd można po części wyjaśnić brakiem premier nowych modeli w II kw. br, ale ze względu na iPada Mini, którego na rynku jeszcze nie było przed rokiem, analitycy oczekiwali lepszego wyniku. 

Słabość Apple’a wykorzystuje Microsoft. Udział tabletów z Windowsem wzrósł w ciągu roku z 0,5 proc. do 4,5 proc. W II kw. 2013 r. Sprzedano 2,3 mln szt. W III kw. br. popularność urządzeń z systemem Microsoftu nadal powinna rosnąć, ze względu na sporą obniżkę cen tabletów Surface (o ok. 150 dol. na sztuce). – Cena nadal nie jest atrakcyjna, ale bliżej poziomu, na którym Surface może konkurować z innymi urządzeniami. Problemem jest natomiast niewielka liczba dostępnych aplikacji – komentuje analityk Strategy Analytics.

 

Dostawy tabletów według systemu operacyjnego (dane wstępne)

Global Tablet Operating System Shipments and Market Share in Q2 2013