Mocny spadek sprzedaży i zysku Huawei w Polsce
Przychody firmy stopniały o 19 proc. w 2021 r., a zysk o 40 proc.
Zarząd zapewnia, że sytuacja finansowa spółki jest stabilna.
Przychody ze sprzedaży Huawei Polska w 2021 r. skurczyły się o 18,9 proc. wobec 2020 r. i wyniosły 2,38 mld zł. To efekt przede wszystkim spadku sprzedaży smartfonów.
W sumie sprzedaż sprzętu (urządzeń konsumenckich i sieciówki) w Huawei Polska stopniała o blisko 30 proc. r/r, do 1,56 mld zł.
Warto jednak zauważyć, że przychody osiągnięte w Polsce lokalnej spółki Huawei stanowiły jedynie nieco ponad połowę jej obrotu – 1,27 mld zł w 2021 r. Sprzedaż za łącznie ponad 1 mld zł zrealizowano w ub.r. do Hong Kongu i Czech.
Spółce udało się obniżyć koszty operacyjne o 18,7 proc. Zysk brutto przed opodatkowaniem skurczył się o 38,4 proc., na co wpływ według spółki miały różnice kursowe.
Zysk netto spadł o blisko 40 proc., do 69,3 mln zł.
Wynagrodzenia w Huawei Polska w 2021 r. pochłonęły o 15 proc. więcej niż w 2020 r., tj. ponad 202 mln zł. Nie podano natomiast wskaźnika rotacji pracowników w ub.r. (w 2020 r. wyniósł ok. 10 – 13 proc.).
Wybrane dane finansowe Huawei Polska za 2021 r.
Ponad 100 mln zł mniej pieniędzy w kasie
Suma aktywów Huawei w Polsce na koniec 2021 r. zmniejszyła się o ponad 17 proc. (od 31 grudnia 2020 r.), głównie z powodu spadku stanu środków pieniężnych i ekwiwalentów oraz zmniejszenia należności handlowych.
Suma środków pieniężnych w kasie firmy i na kontach bankowych zmniejszyła się o sporo ponad 100 mln zł, do 326,8 mln zł wobec 440,3 mln zł przed rokiem.
Zarząd: sytuacja jest stabilna
Zarząd zapewnia w sprawozdaniu, że aktualna sytuacja finansowa spółki jest stabilna i oparta na przychodach od największych krajowych operatorów telefonii mobilnej. Jak poinformowano, spółka kontynuowała w 2021 r. działalność centrum badań i rozwoju w Warszawie.
Po ubiegłorocznych spadkach przewidywana jest stabilność finansowa spółki w najbliższym okresie. Huawei w naszym kraju zamierza skoncentrować się na rozwoju organicznym i wzroście przychodów w oparciu o kluczowych klientów spółki.
Spadek sprzedaży Huawei Polska okazał się mniejszy, niż globalnie całej korporacji w 2021 r. (-28,6 proc., ok. 100 mld dol. przychodów), jak i w regionie EMEA (-27,3 proc., ok. 20,6 mld dol. przychodów). Huawei kolejny rok z rzędu odnotował znaczny spadek sprzedaży urządzeń konsumenckich, co jest głównie skutkiem amerykańskich sankcji.
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Huawei Polska zawarł porozumienie ws. zużytej elektroniki
Koncern będzie współpracować z firmą wywodzącą się z Polski.