W marcu br. przychody ze sprzedaży zasilaczy awaryjnych na polskim rynku zwiększyły się o 8,7 proc. w porównaniu z marcem ub.r. – według danych z panela dystrybucyjnego Contextu. W tym samym czasie sprzedano o 11,2 proc. więcej urządzeń niż rok wcześniej.

Trend na polskim rynku są zgodny z tym obserwowanym w Europie Zachodniej, gdzie średni wzrost wartości sprzedaży produktów zasilania awaryjnego klientom w firmach był nawet wyższy – wyniósł 13,3 proc. rok do roku. Był to 4 miesiąc wzrostu z rzędu. Natomiast pod względem ilości urządzeń sprzedanych przez dystrybutorów wynik był na plusie 5 miesiąc z rzędu.

Według danych z panela dystrybucyjnego Contextu z zachodniej Europy, klienci najchętniej kupowali UPS-y o mocy 1-3 kVA, choć ich udział w rynku nieznacznie spadł. W ich przypadku obroty zwiększyły się w marcu br. o 12 proc. rok do roku, a sprzedaż ilościowa o 11,8 proc. Dużo szybciej zwiększa się natomiast popyt na systemy zasilania awaryjnego o większej mocy (5-10 kVA): odpowiednio o 22,7 proc. oraz o 30,6 proc. Wśród przyczyn tego zjawiska wymienia się wprowadzenie modeli 5-10 kVA do kanału sprzedaży resellerów korporacyjnych w Niemczech. Ten trend pokazuje także rosnące zapotrzebowanie na moc w organizacjach i związaną z nim konieczność zapewnienia zasilania awaryjnego na odpowiednim poziomie.

 

Wzrost przychodów ze sprzedaży UPS-ów w wybranych krajach w marcu 2017 r.

Kraj

Wzrost rok do roku

Niemcy

17,5%

Wielka Brytania

16,7%

Francja

17,1%

Włochy

2,0%

Hiszpania

33,1%

Szwajcaria

4,5%

Holandia

-15,8%

Belgia

8,2%

Austria

42,9%

Szwecja

-6,5%

Portugalia

39,2%

Norwegia

13,7%

Finlandia

14,1%

Dania

0,9%

Polska

8,7%

Źródło: Context, panel dystrybucyjny

 

Wzrost ilości sprzedanych UPS-ów w wybranych krajach w marcu 2017 r.

Kraj

Wzrost rok do roku

Niemcy

14,4%

Włochy

-2,2%

Francja

32,5%

Wielka Brytania

-2,6%

Hiszpania

41,0%

Portugalia

46,4%

Holandia

7,0%

Szwajcaria

28,0%

Belgia

28,6%

Austria

5,4%

Szwecja

-3,3%

Finlandia

31,7%

Norwegia

-13,6%

Dania

4,3%

Polska

11,2%

Źródło: Context, panel dystrybucyjny