Mobilność przyszłością retailu
W 2015 r. 65 proc. populacji na świecie będzie korzystać z telefonu komórkowego, a 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach – podaje Deloitte.
Z raportu Deloitte „2015 Global Powers of Retailing” wynika, że z uwagi na rosnącą popularność smartfonów handel detaliczny musi postawić na mobilność.
Według prognozy w ciągu najbliższych 3 lat globalna sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych przekroczy 638 mld dol. Tyle rok temu wynosiła wartość całego e-handlu na świecie. Dlatego sprzedawcy muszą dostosowywać swoje strony internetowe do urządzeń mobilnych. Powinni także udostępniać klientom darmowe Wi-Fi (dotyczy to zwłaszcza dużych sklepów sieciowych).
Zdaniem ekspertów Deloitte światowym handlem detalicznym oprócz mobilności będzie rządziła również szybkość. Ten trend oznacza szybkie udostępnianie do sprzedaży nowych produktów i oferowanie wybranego asortymentu przez krótki okres czasu, co przyspiesza decyzje o zakupie przez klienta. Ponadto będzie przybywać sklepów tymczasowych (tzw. pop up), umożliwiających bardzo szybkie wprowadzenie produktów i usług na rynek.
Według Deloitte sieci handlowe muszą maksymalnie skrócić swoje łańcuchy dostaw, aby zaspokoić oczekiwania klientów z pokolenia Y. Oprócz towaru oczekują oni wrażeń. Dlatego sieci oprócz zakupów coraz częściej proponują im, m.in.: kampanie w mediach społecznościowych i witryny interaktywne. Wszystko to ma jeszcze bardziej niż dotychczas zaangażować konsumentów i związać ich z marką detalisty.
Podobne aktualności
Szefowie IT mają problem z długiem technologicznym
Wydają 10 - 20 proc. budżetów IT na problemy z przestarzałymi systemami, mimo to koszty długu są horrendalne.
Deweloperzy IT będą rozchwytywani przez następną dekadę
Liczba ofert pracy dla twórców oprogramowania wzrośnie o 25 proc. w ciągu 10 lat.
62 proc. szefów jest podeskcytowana AI
Zdecydowana większość liderów uważa, że generatywna AI zmieni sposób działania ich firmy w perspektywie 3 lat.