Mobilni klienci częściej kupują
Prawie 80 proc. wyszukiwań za pomocą smartfonów kończy się zakupem. To więcej niż w przypadku klientów z komputerami, ale tylko kilka proc. przedsiębiorców dostosowało swoją stronę do urządzeń mobilnych.
Według danych podawanych przez mGenerator 2 na 3 polskich internautów to konsumenci cyfrowi, tzn. kupują online i szukają informacji w Internecie. W przypadku wyszukiwań ze smartfonów 78 proc. kończy się zakupem. Dla tabletów odsetek ten wynosi 64 proc., a wśród użytkowników komputerów (stacjonarnych oraz laptopów) – 61 proc. Jednak jak ustalił mGeberator 5,3 proc. z ponad 2 tys. przebadanych firm ma stronę w wersji dostosowanej pod smartfony i tablety.
Z kolei 72 proc. menedżerów w polskich firmach nie dysponuje wyodrębnionym budżetem na rozwój firmowej strony internetowej lub e-sklepu. W efekcie nie mają odpowiedniej infrastruktury do obsługi mobilnych klientów.
Podobne aktualności
Ok. 1,8 tys. zł za smartfona w 2024 roku
„Dobra wiadomość jest taka, że konsumenci są skłonni płacić więcej za swoje telefony" - twierdzi dyrektor.
Apple odzyskał „pole position” na europejskim rynku smartfonów
„Poza pierwszą trójką krajobraz producentów zmienił się drastycznie w 2023 r." - komentuje analityk.