Nowy algorytm ma także sprawić, że strony, portale i e-sklepy bez wersji na smartfony i tablety znikną z mobilnych wyników wyszukiwania. Nie pomoże nawet wysoka pozycja i wieloletnie inwestowanie w pozycjonowanie. Jak podaje mGenerator, w Polsce 5 proc. firm i 30 proc. e-sklepów ma strony dostosowane do urządzeń mobilnych, więc dzisiejszy dzień może przynieść zasadnicze zmiany w wyszukiwarce.

W celu sprawdzenia, czy strona, e-sklep lub portal jest przygotowany do nowego algorytmu, można skorzystać z narzędzia przygotowanego przez Google. Zmiany nie oznaczają, że trzeba od razu inwestować w responsywną (RWD) wersję serwisu. Wystarczy stworzyć wersję mobilną strony. Warto wykorzystać w tym celu generatory mobilnych stron i sklepów dostępne w sieci.

Według danych przytaczanych przez mGenerator co drugi Polak ma smartfona, a 90 proc. ich użytkowników codziennie szuka informacji o firmach, produktach, usługach. Tymczasem dwóch na trzech zainteresowanych daną stroną internautów, którzy wchodzą z nią z urządzeń mobilnych, opuszcza witrynę w przypadku, gdy nie jest ona dostosowana do smartfonu czy tabletu.