UOKiK uznał za niezgodną prawem m.in. opłatę za ponowne uruchomienie usługi wyłączonej z powodu niepłacenia rachunków (według regulaminu Vectry dodatkowo 39 zł). Zakwestionowano również ograniczenie odpowiedzialności operatora w przypadku wystąpienia przerw w świadczeniu usług. Regulamin przewidywał, że klient był uprawniony do odszkodowania i obniżenia abonamentu tylko wtedy, gdy przerwa w dostępie do Internetu czy telewizji trwała dłużej niż 24 godziny. Spółka zastrzegła, że łączny czas przerw nie mógł być krótszy niż 36 godzin w miesiącu. Tymczasem zgodnie z prawem telekomunikacyjnym odbiorcom przysługuje odszkodowanie oraz zwrot części opłat abonamentowych w razie braku usługi. 

Ponadto klienci, którzy chcieli odzyskać opłatę za czas, kiedy Internet albo telefon nie działał, mogli domagać się rekompensaty liczonej dopiero od dnia zgłoszenia, a nie od momentu wystąpienia przerwy. UOKiK uznał, że w ten sposób spółka ograniczyła swoją odpowiedzialność wobec odbiorców.
Warunki zapisane w regulaminie Vectry były tożsame z uznanymi wcześniej za niedozwolone przez UOKiK. Urząd nałożył na operatora karę w wysokości 1 030 062 zł. W trakcie postępowania Vectra usunęła z regulaminu kwestionowane zapisy. Spółka może odwołać od decyzji urzędu do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie w sprawie Vectry wszczęto w lutym 2009 r., po badaniu wzorców umów przeprowadzonym u ośmiu operatorów telekomunikacyjnych. Obecnie Urząd prowadzi 10 postępowań w sprawie naruszenia interesu konsumentów przez operatorów świadczących usługi dostępu do Internetu, telewizji i telefonu. W toku jest także 8 postępowań wyjaśniających. Tylko w tym roku UOKiK wydał 11 decyzji dotyczących firm telekomunikacyjnych.