Microsoft rezygnuje ze swoich 83 stacjonarnych salonów firmowych. Pozostaną jedynie "Microsoft Experience Centers" w Redmond, Nowym Jorku, Londynie i Sydney, które zostaną na nowo zaaranżowane i nie będą już zajmować się sprzedażą. Gigant stawia zdecydowanie na e-handel i zapowiada inwestycje w swoje sklepy internetowe – Microsoft.com oraz Xbox i Windows. Twierdzi, że miesięcznie mają w sumie nawet 1,2 mld klientów w 190 krajach.

Microsoft w powodu pandemii zamknął swoje sklepy w marcu br. Według medialnych doniesień zamierzał znacznie ograniczyć liczbę salonów firmowych w 2021 r., ale Covid-19 skłonił firmę do podjęcia radykalnych decyzji już teraz. Zmiana jest swoistym znakiem czasu. Zarówno sprzedaż, jak i doradztwo i wsparcie konsumentów przenosi się do sieci, a pandemia przyspieszyła ten trend. Microsoft otwierał swoje własne sklepy od 2009 r. Pełniły głównie funkcję showroomów.