Microsoft rozpocznie bezpośrednią sprzedaż oferty Azure w marcu br. Nowe umowy z klientami mają zastąpić aktualny model zakupów poprzez resellerów i integratorów. Użytkownicy będą mogli przejść z dotychczasowych kontaktów SCE (Server and Cloud Enrollment) na nowe Microsoft Customer Agreement. W takim układzie handlowiec Microsoftu przejmie dotychczasowego klienta partnera.

Microsoft argumentuje, że chce ułatwić klientom końcowym korzystanie z usług Azure. Będą oni mieli do dyspozycji m.in. narzędzia zarządzania kontem, kosztami, rozliczeniami itd. Umowy zostaną uproszczone (zmieszczą się na 11 stronach). Proces transakcji licencyjnych ma być "łatwiejszy, wydajniejszy i prostszy", a "klient w szybki, prosty i efektywny kosztowo sposób będzie mógł nabywać usługi Azure i z nich korzystać".

Microsoft dąży do tego, by po zmianach użytkownik radził sobie z zakupem i korzystaniem z Azure bez potrzeby wsparcia administracyjnego, tak jak w ramach SCE czy EA (Enterprise Agreement). Celem jest zwiększenie bazy klientów, zwłaszcza w sektorze MŚP. Wzrost przychodów z rozwiązań chmurowych to jeden z globalnych priorytetów strategii koncernu.

Partnerzy: nie sprzedaż, lecz usługi

Koncern uspokaja, że rola partnerów CSP (Cloud Service Provider) w nowym modelu sprzedaży będzie kluczowa. Z tym że mają oni skoncentrować się nie na transakcjach, lecz na usługach. Otóż jeżeli klient nie będzie chciał (czy raczej nie będzie potrafił) samodzielnie zajmować się obsługą albo zakupem oferty Azure bądź okaże się, że potrzebuje dodatkowych narzędzi, partnerzy będą nadal zajmować się zarządzaniem czy też wsparciem przed- i posprzedażnym. Koncern zachęca także CSP do oferowania usług i rozwiązań powiązanych z ofertą Azure. "Nasi partnerzy będą najważniejsi w pomocy naszym klientom w innowacjach i rozwoju" – zapewnia Microsoft.