Ostatnio ogłoszony deadline upłynąłby 11 lipca, jednak po tym dniu starsza funkcja automatycznego odnawiania nadal będzie wspierana. Gigant z Redmond wspomina w swoim poście, że „Microsoft odnotował w ostatnich tygodniach przyspieszenie działań partnerów migrujących starsze subskrypcje dostawcy rozwiązań w chmurze (CSP) na nową platformę handlową. Doceniamy wysiłki firm partnerskich, które się do tego przyczyniły, a wszyscy partnerzy CSP są zachęcani do jak najszybszego zakończenia migracji ze starszej wersji do nowej platformy handlowej”.

To nie pierwsza zmiana w harmonogramie Microsoftu dotycząca przenoszenia partnerów i klientów do nowego środowiska handlowego. W marcu gigant rozszerzył kontrowersyjne 72-godzinne okno przydzielone partnerom na wprowadzanie zmian w planach subskrypcji klienta, aby dać im siedem dni kalendarzowych na anulowanie lub zmniejszenie stanowisk po zamówieniu lub odnowieniu subskrypcji w ramach nowego środowiska handlowego.

Przypomnijmy, że zmiany w programie partnerskim Microsoftu, którego elementami są nowa platforma handlowa New Commerce Experience, podwyżki cen subskrypcji miesięcznych, nowe zasady oceny zdolności partnera, a także zniesienie statusów gold i silver następują w trudnych dla partnerów czasach, o czym pisaliśmy szerzej w CRN 4/2022, w artykule pt.: Petycja przeciw „nierealnym” wymogom Microsoftu. Wersja online artykułu jest dostępna tutaj: https://crn.pl/artykuly/petycja-przeciw-nierealnym-wymogom-microsoftu