Microsoft Partner Strategy Conference 2012
„Nie oczekujmy innych rezultatów, działając tak samo” – usłyszało ponad 300 partnerów Microsoftu od Dariusza Piotrowskiego, p.o. dyrektora generalnego polskiego oddziału producenta podczas otwarcia konferencji Microsoft Partner Strategy Conference 2012 w Serocku. Autorem cytatu jest Albert Einstein. Został przywołany jako postać, który ma inspirować resellerów i integratorów do zmiany modelu działania w obecnych - pełnych wyzwań, ale także nowych możliwości - czasach.
Partnerem strategicznym rozpoczętej
dzisiaj imprezy jest HP, które między innymi przedstawiło portfolio nowych
produktów, gotowych do współpracy z Windows 8. Również Microsoft zaprezentował szereg
premier produktowych i przybliżył modele biznesowe, które zamierza realizować
we współpracy z partnerami w 2013 roku.
Zdaniem Dariusza Piotrowskiego w
obecnych czasach nieco wyświechtane hasło, że wiedza jest podstawą rozwoju
biznesu, nabrało obecnie na znaczeniu. Według niego resellerzy i integratorzy
powinni inwestować w wiedzę, gdyż użytkownicy potrzebują nie tyle dostawców
technologii, co doradców biznesowych. Takich, którzy prowadzą klientów w kierunku
rozwiązań cloud computing, pokazując przy tym bardzo konkretne korzyści
biznesowe. Zgodnie z rosnącymi oczekiwaniami przedsiębiorców i pozostałych konsumentów.
– Wyobraźmy sobie, że dzięki chmurze wszelkie aplikacje będą tak samo zaimplementowane
i będą tak samo działać na wszystkich platformach, a więc w smartphone’ie, na
tablecie, w komputerze czy telewizorze. Musimy, zarówno Microsoft, jak też wy –
nasi partnerzy, zacząć głośno o tym mówić i dostosowywać do tego trendu nasze strategie rozwoju – mówił Dariusz
Piotrowski.
Pełniący obowiązki szefa
polskiego oddziału Microsoft podkreślał, że producent dysponuje wszystkimi
narzędziami, które są niezbędne partnerom do rozwoju w nowych warunkach
rynkowych. Należy do nich: Windows 8, Windows Phone 8, zestaw narzędzi
deweloperskich, jak Visual Studio, a także Office 365, Windows Server 2012, platforma
Azure czy System Center. Dzięki temu, zdaniem Dariusza Piotrowskiego, nie
trzeba szukać specjalizowanych rozwiązań u kilku różnych dostawców.
– Nawet nasza konsola Kinnect staje się coraz częściej wykorzystywana
jako element projektów biznesowych w różnych branżach, na przykład medycznej
– podsumował Dariusz Piotrowski.
Cloud dla mikroprzedsiębiorstw
Z zapowiedzi Microsoftu
zadowoleni są partnerzy producenta, którzy szukają rozwiązań na czas
spowolnienia gospodarczego. Jednym z nich jest InfoLAN, który integracją
systemów IT zajmuje się już od 15 lat. Tomasz Laszuk, prezes firmy, powiedział
w rozmowie z CRN Polska, że bardzo uważnie obserwuje rozwój strategii producenta
w segmencie cloud.
– Uważam, że to dobra droga
rozwoju. Zatrudniłem nawet specjalistę tylko i wyłącznie do sprzedaży Office’a
365. Mam przekonanie, że ten produkt będzie cieszył się dużym popytem w
długofalowej perspektywie. Ostatnio przedstawiliśmy dużemu klientowi
rozliczenie, z którego wynika, że opłaty za Office’a 365 zrównają się z ceną
typowej licencji dopiero po czterech latach. Zamiast więc wydawać jednorazowo
kilkadziesiąt tysięcy złotych, użytkownik może sobie rozłożyć wydatki na długi
okres. To świetny produkt na czas kryzysu – tłumaczy Tomasz Laszuk.
Szef InfoLAN duże nadzieje
pokłada także w Windows Server 2012.
– Właśnie podczas konferencji
MPSC otrzymałem informację od klienta, że decyduje się na wdrożenie, które
przeprowadzimy prawdopodobnie w listopadzie br. – cieszy się Tomasz Laszuk.
W czasie konferencji przedstawiciele
Microsoftu zachęcali firmy partnerskie do szukania klientów także wśród
mikroprzedsiębiorstw, których jest w Polsce około 1,5 mln. W ciągu kilku miesięcy
producent ma zaoferować Office’a 365 w specjalnej ofercie dla mikroprzedsiębiorstw.
Microsoft poleca też resellerom i integratorom taki model działania, w którym
coraz większą rolę odgrywa duża liczba mniejszych projektów.
– Wprawdzie jednostkowo generują niższe
przychody, ale sumarycznie, dzięki znacznej skali, umożliwiają systematyczny i
regularny wzrost przychodów. To nasza odpowiedź na spadające marże w segmencie
sprzętu. Nie odchodźcie od branży IT, bo tu czekają na was ciekawe rzeczy –
apelował Piotr Chrobot, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and
Partners.
HP: innowacja receptą na spowolnienie gospodarcze
Podczas konferencji partnerzy
Microsoftu mogli usłyszeć także o najnowszych produktach HP, które są gotowe do
współpracy z Windows 8. Dotyczy to wszystkich notebooków oraz desktopów
biznesowych, ultrabooków, mobilnych stacji roboczych i komputerów All-in-One. Należą
do nich takie modele, jak: Spectre XT Pro, EliteBook Folio 2170p czy 9470m.
Najpewniej w grudniu na rynek trafi także HP Elite Pad. Przedstawiciele HP
podkreślali między innymi, że Windows 8 przyczyni się do wydłużenia czasu pracy
bateryjnej urządzeń w stosunku do obecnej wersji systemu (m.in. dzięki
optymalizacji współpracy z chipsetami oraz „wygaszania” aplikacji, które
działają w tle).
Według Piotra Pągowskiego, dyrektora
Printing & Personal Systems Group w HP, rok 2012 jest niezwykle ważny
właśnie ze względu na wysyp nowości produktowych z Windows 8 na niespotykaną
wcześniej skalę.
– Obecna ofensywa spowoduje, że z
nadchodzącego spowolnienia gospodarczego wyjdziemy silniejsi niż wcześniej.
Mówił o tym niegdyś Andy Grove z Intela, który podkreślał, że każda recesja ma
swój początek, ale i koniec. I chociaż nie ma sposobu, aby ominąć recesję, to
innowacyjne firmy zawsze wychodzą z trudnych sytuacji rynkowych wzmocnione – mówił
Piotr Pągowski.
Obecna strategia HP jest ściśle związana
z ofensywą technologiczną Microsoftu. Dotyczy to między innymi takich urządzeń,
jak: komputery, serwery (pełne wsparcie dla Windows 8 w modelach ProLiant ósmej
generacji), sprzęt drukujący (w nowym systemie Microsoftu jest ponad 450
driverów do urządzeń HP) oraz rozwiązania cloud computing w oparciu o
Windows Server 2012.
– Warto także wspomnieć o
inicjatywie HP Connected Music w partnerstwie z Universal Music. Dzięki niej
użytkownicy pecetów HP z Windows 8 będą mieli możliwość pobierania plików
muzycznych należących do wspomnianej wytwórni, a także uczestniczenia w
ekskluzywnych, zamkniętych imprezach. W ten sposób będziemy budować więzi
społeczne między osobami, które korzystają z podobnego sprzętu i oprogramowania
– podsumował Piotr Pągowski.
Targowy akcent
W konferencji wzięli udział przedstawiciele
Ministerstwa Gospodarki oraz targów Deutsche Messe. Zaprezentowali specjalną
ofertę dla polskich firm IT, które chciałyby wystawić się na przyszłorocznych
targach CeBIT. W cenie 12 tys. zł wystawca otrzymuje, poza stoiskiem o
pow. 10 m2, całą infrastrukturę oraz możliwość udziału we wszystkich
konferencjach.
– Polska będzie strategicznym
partnerem CeBIT 2013, więc tym bardziej warto wykorzystać możliwości związane z
naszą ofertą – zachęcał Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki
Elektronicznej w resorcie gospodarki.
Zachęcał przy tym do uczestnictwa
w warsztatach dla chętnych do udziału w targach, które poprowadzą
przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki oraz Deutsche Messe. Najbliższe z nich
odbędzie się 24 października. Zgłoszenia chęci udziału należy przesyłać na
adres cebit@mg.gov.pl.
Dariusza Piotrowskiego, dyrektor działu Developer & Platform Group,
aktualnie p.o. dyrektora generalnego Microsoftu w Polsce
CRN Czy jako pełniący obowiązki szefa
polskiego biura zamierza pan wprowadzać jakiekolwiek zmiany w dotychczasowej
strategii? Czego mogą spodziewać się partnerzy?
Dariusz Piotrowski Strategia
Microsoftu jest długofalowa i nie zależy od jednej tylko osoby. Zarówno dla całego
zarządu, jak też poszczególnych menedżerów jest jasne, co mamy robić w
nadchodzącej przyszłości. Nie zamierzamy zmieniać obranego kursu.
CRN Jak pan ocenia zapowiedzi Steve’a
Ballmera dotyczące tego, że Microsoft zmierza w kierunku modelu dostawcy sprzętu
i dedykowanego oprogramowania? Tak, jak ma to miejsce w przypadku Apple’a.
Dariusz Piotrowski Już od lat
powtarzamy, że naszą strategią są usługi i urządzenia. Na rynku korporacyjnym w
tej właśnie kolejności. Natomiast w przypadku segmentu konsumenckiego wybór
zaczyna się od sprzętu i musimy się do tego dostosować. Myślę, że nadchodząca premiera
Windows 8 i towarzyszących systemowi urządzeń to dobry początek tej nowej
drogi.
CRN Kiedy poznamy nowego szefa polskiego
oddziału Microsoftu i czy to pan obejmie te funkcję?
Dariusz Piotrowski Mam niewątpliwy
zaszczyt pełnić obowiązki dyrektora generalnego i wraz z całym zespołem
Leadership staramy się realizować cele biznesowe organizacji. O zmianach na
stanowisku dyrektora generalnego będziemy oczywiście informować Państwa niezwłocznie
po podjęciu decyzji.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
78 proc. pracowników wierzy, że AI ułatwi im pracę
Większość pracowników, a zwłaszcza liderów z nadzieją czeka na technologie wykorzystujące AI - wynika z badania HP. Jednocześnie nawet 45 proc. obawia się, że straci posadę z powodu sztucznej inteligencji.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.