Microsoft sprzedał 1,5 mln tabletów
Popyt na tablety Surface był niższy od oczekiwań analityków. Lepszy wynik osiągnęła wersja Pro.
Według Bloomberga Microsoft zamówił 3 mln tabletów Surface, ale sprzedał jak dotąd ponad 1 mln modeli RT oraz ok. 400 tys. Pro (z Windows 8), co oznacza większy popyt na tę wersję, ponieważ weszła na rynek w lutym (Surface RT jest dostępny od 26 października ub.r.). Analitycy UBS spodziewali się, że w samym IV kw. ub.r. sprzedaż osiągnie 2 mln szt. Dla porównania w tym okresie Apple dostarczył na rynek prawie 23 mln iPadów.
Wśród przyczyn słabszego wyniku wymienia się sposób dystrybucji – Surface RT był początkowo dostępny w sklepach własnych Microsoftu. Nie bez znaczenia była także cena (w Polsce od ok. 2 tys. zł). Konsumenci nie chcieli płacić ekstra za tablet Microsoftu, skoro tańsze modele spełniały ich oczekiwania – uważa analityk Nomura Holdings. Tablety z Windows RT innych producentów również nie wzbudziły entuzjazmu kupujących. W kolejnych kwartałach popyt na Surface powinien być nieco większy, ale analitycy nie spodziewają się boomu. Firma ubezpieczeniowa Pacific Crest prognozuje sprzedaż w roku fiskalnym 2014 (tj. od 1 lipca br.) na poziomie 5 mln szt. (poprzednia prognoza – 7 mln szt.).
Podobne aktualności
Wydatki na infrastrukturę chmurową wzrosną o 20 proc. w 2024 r.
„W miarę ewolucji sztucznej inteligencji dostawcy rozwiązań badają możliwości integracji, wykraczające poza oferty vendorów" - twierdzi ekspert.
Rosyjscy hakerzy włamali się na konta dyrektorów Microsoftu
Inne firmy również były celem tej samej grupy - twierdzi koncern.
Usunięcie Altmana z OpenAI wstrząśnie branżą GenAI
„Szokująca wiadomość uwypukliła coraz głębszy rozłam" - komentuje ekspert.