Microsoft rozpoczął nowy rok finansowy na plusie. W III kw. br. (I kw. roku obrotowego) zwiększył zysk o 21 proc. (10,7 mld dol.), przy obrotach wyższych o 14 proc. (32,15 mld dol.). Firma wskazuje zwłaszcza na chmurę i zapotrzebowanie na hybrydowe IT jako długoterminowe trendy, które będą ciągnąć wyniki w górę.

Sporą poprawę bilansu odnotował zwłaszcza segment Intelligent Cloud (+27 proc., 10,8 mld dol.), który obejmuje produkty serwerowe i usługi chmurowe. W priorytetowym dla Microsoftu biznesie przychody były większe o 30 proc, a na usługach Azure – o 59 proc. Oznacza to jednak kolejne zwolnienie tempa wzrostu. W poprzednim kwartale Azure urósł o 64 proc., wcześniej o 73 proc., a w IV kw. 2018 r. – o 76 proc. Przed dwoma – trzema laty normą była ponad 90-procentowa dynamika co kwartał. Microsoft nie podaje, jakie obroty generują poszczególne platformy. Marża na chmurze komercyjnej, głównie dzięki Azure, wyniosła 66 proc. w III kw. br. (+4 pp.).

Biznes "as-a-service" jest rozliczany również w segmencie Productivity and Business Processes (+13 proc., 11,1 mld dol.). Przychody z usług Office 365 dla przedsiębiorstw poprawiły się o 25 proc. Liczba domowych abonentów Office 365 wyniosła 35,6 mln. Na produktach Dynamics chmurowych i lokalnych obroty były wyższe o 14 proc. Należący do tego segmentu Linkedin poprawił się o 25 proc. pod względem wpływów.

Trzeci z głównych segmentów Microsoftu, More Personal Computing, był 4 proc. na plusie (11,1 mld dol.). Sprzedaż wersji OEM Windows była wyższa o 9 proc. Urządzenia Surface przyniosły natomiast mniejsze wpływy niż przed rokiem.