Rafał Albin dołączył do zarządu Microsoft Polska, obejmując stanowisko dyrektora odpowiedzialnego za zarządzanie obszarem marketingu i operacji. Zastąpił Anielę Hejnowską, która pełniła tę rolę od maja 2019 r.

Nowy dyrektor ostatnio pełnił funkcję CEE Enterprise Channel Management Lead. Dołączył do firmy ponad 11 lat temu. Zajmował różne stanowiska kierownicze w kraju i regionie. Realizował projekty na rzecz upowszechnienia technologii chmurowej, współpracując z klientami, partnerami i środowiskiem deweloperów.

Rafał Albin rozpoczął pracę w Microsofcie od stanowiska kierownika grupy produktowej Windows. Od 2013 r. kierował zespołem nowych technologii (Developer Experience), odpowiedzialnym za wprowadzanie na rynek nowych rozwiązań, transformację i rozwój współpracy ze środowiskami deweloperskimi i przedsiębiorstwami tworzącymi oprogramowanie w oparciu o technologię Microsoftu (ISV).

Od 2016 r. odpowiadał za sprzedaż rozwiązań konsumenckich w Polsce i Rumunii. Będąc członkiem zarządu polskiego oddziału Microsoftu należał również do kierownictwa działu Consumer and Devices Sale w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

W latach 2001 – 2009 Rafał Albin był związany z AB, m.in. jako Business Unit Manager, odpowiadając za szereg obszarów zarówno na poziomie krajowym jak i regionalnym. Po połączeniu z ATC – dystrybutorem w Czechach i Słowacji – był członkiem rady nadzorczej holdingu, odpowiedzialnym za proces łączenia obu firm.

Nowy dyrektor marketingu i operacji w Microsoft Polska jest związany z branżą IT od 1999 r. Zaczynał od własnej firmy dostarczającej i wdrażającej oprogramowanie i usługi w MŚP.

Rafał Albin jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Politechniki Wrocławskiej.