Z pierwszej na polskim rynku wspólnej usługi Energi i Microsoftu, łączącej sprzedaż energii elektrycznej z abonamentem na Office 365, skorzystało w ciągu roku 50 tys. klientów – poinformował Dariusz Piotrowski, członek zarządu w polskim oddziale Microsoftu. Przyznał, że nie przewidywał takiego zainteresowania.

Wspólna usługa polega na dostawie prądu z trzyletnią gwarancją niezmienności ceny oraz możliwością zakupu pakietu Office 365 na rok w cenie 1 zł.

W ocenie menedżera Microsoftu spory popyt na taki pakiet oznacza, że nowa oferta wyznacza trendy – klienci wolą łączone usługi zamiast pojedynczych produktów.

– Konsumenci oczekują nowego rodzaju usług łączących różne rozwiązania – uważa Dariusz Piotrowski. – To jest wyznacznik naszej współpracy z firmami w innych branżach oraz element testowania rynku. Odpowiedź rynku dała nam jasny sygnał, że to usługa, a nie oddzielne produkty, jest tym, czego oczekuje konsument.

Dariusz Piotrowski zaznacza, że Microsoft dostrzega dalsze możliwości rozwoju współpracy z Energą. W planie są ponadto kolejne podobne oferty, przygotowane z firmami z różnych branż. Dariusz Piotrowski zdradził, że Microsoft szykuje się do współpracy z takimi sektorami jak telekomunikacja, banki, ubezpieczyciele i branża przemysłowa.