Microsoft pójdzie w ślady Apple’a?
Bloomberg poinformował, że Microsoft rozpoczął prace związane z opracowywaniem własnych procesorów bazujących na układach ARM. To oznaczałoby, że gigant z Redmond podążą śladami Apple’a, który niedawno zaprezentował autorski procesor M1.
Microsoft wykazuje coraz większe zainteresowanie układami ARM
Bloomberg powołuje się na nieoficjalne rozmowy z pracownikami Microsoftu, którzy nie chcieli aby ujawnić ich nazwiska. Źródła podają, że firma opracowuje autorski procesor bazujący na ARM do wykorzystania w centrach danych danych, a także bada możliwość zastosowania własnego układu w komputerach przenośnych Surface.
Według informacji uzyskanych przez dziennikarzy Bloomberga bardziej prawdopodobne jest wprowadzenie na rynek procesora dla centów danych, tym bardziej, że jednostka projektująca chipy podlega wiceprezesowi Microsoft Azure. Koncern odmawia jakichkolwiek komentarzy dotyczących konkretnych planów, odpowiadając jedynie, że inwestuje w rozwój możliwości w takich obszarach jak projektowania i produkcja, jednocześnie wspierając oraz wzmacniając partnerstw z innymi dostawcami procesorów.
Jak wiadomo Microsoft łączą bliskie wiązy z AMD, Intelem i od niedawna Qualcommem, w związku z tym temat opracowania własnych chipów jest dla firmy dość delikatny. Poza tym mając do dyspozycji jedynie anonimowe źródła, jest trochę za wcześnie, żeby wyciągać daleko idące wnioski. Niewykluczone, że Microsoft nadal będzie po prostu realizowały projekty z takimi partnerami jak Qualcomm, tak jak ma to już miejsce w przypadku procesorów SQ1 i SQ2 w Surface Pro X.
Jeśli Microsoft pójdzie za przykładem Apple’a i Amazona, który wytwarza układ Graviton adresowany dla centrów danych, w projektowaniu własnych niestandardowych procesorów ARM, może potencjalnie skrócić swój łańcuch dostaw i dodać kolejne źródło zysku. Jednak w tym przypadku wiele zależy od skali produkcji nowych projektów, która może okazać się poważną przeszkodą.
Podobne aktualności
AWS zwalnia w kilku zespołach
Redukcje obejmą m.in. "kilkaset ról" zespołach sprzedaży, marketingu i usług globalnych - twierdzi koncern.
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.