Podczas konferencji przedstawiciele Microsoftu mówili o zmianach jakie zachodzą na rynku, o tym, które trendy resellerzy powinni brać pod uwagę planując rozwój swoich firm i co oferuje im w tym zakresie Microsoft.

Poruszone zostały następujące zagadnienia:

– jak zmieni się komputer
– czego od komputera oczekuje dziś klient
– jak zarobić na smartfonach
– jak zarobić na chmurze.

Jacek Murawski, dyrektor generalny Microsoftu w Polsce, charakteryzując rynek, podkreślił miedzy innymi rolę konsumeryzacji IT, która ma coraz silniejszy wpływ na sposób postępowania z produktami teleinformatycznymi w przedsiębiorstwach. – Wraz z zachodzącymi zmianami ewoluuje również rola vendorów i firm IT oferujących ich produkty – mówi Jacek Murawski.  W nowej roli, według szefa polskiego oddziału Microsoftu, producent już się odnalazł. Chce również pomóc partnerom w sprostaniu wyzwaniom. – To dobry moment, aby porzucić lub w mniejszym stopniu skupiać się na biznesie opartym na retailu – uważa Murawski. – Przy użyciu narzędzi, które oferuje Microsoft, można zaproponować klientom rozwiązania informatyczne na poziomie  do tej pory zarezerwowanym wyłącznie dla dużych przedsiębiorstw.

Aby pomóc partnerom skutecznie sprzedawać rozwiązania, producent oferuje szkolenia. Odbywają się w ramach Akademii dla Partnerów, mają formę online’ową. Do promocji już gotowych produktów stworzonych przez partnerów na bazie narzędzi Microsoftu ma służyć PinPoint – internetowy katalog aplikacji i usług, pomocny klientom końcowym w wyborze dostawcy. Producent ankietowo bada też opinie resellerów i integratorów na temat współpracy jaką im oferuje. Dzięki ocenom zawartym w ankietach, ma zamiar dostosowywać swoje działania do ich potrzeb.

Jednym z prelegentów na konferencji był Grzegorz Klementowski, współwłaściciel firmy KomNet, która zmieniła sposób działania z prostej sprzedaży sprzętu i oprogramowania na usługowy. 

Microsoft Partner Online Conference to pierwsze tego typu przedsięwzięcie Microsoftu. Współorganizatorem konferencji był Intel, który przedstawił słuchaczom ultrabooki. Patronat prasowy nad kwietniowym spotkaniem w sieci sprawował CRN Polska.