W ostatnim kwartale roku finansowego (II kw. 2021 r.) Microsoft ponownie przekroczył i tak niemałe oczekiwania. Sprzedaż zwiększyła się o 21 proc. r/r, do 46,2 mld dol., a zysk netto był wyższy o 47 proc. (16,5 mld dol.). (2,17 dol./akcję).

Wyniki pokazują, że Microsoft odpowiada na potrzeby klientów na dużych i rosnących rynkach – twierdzi CEO Satya Nadella. Wskazuje chmurę, ale też gaming, bezpieczeństwo i LinkedIn, które osiągnęły już w sumie 10 mld dol. rocznych przychodów (na 168 mld dol. całej korporacji).

Tym samym firma zbiera owoce koncentracji na rosnących biznesach i inwestycji w nie. Wzrost przychodów z LinkedIn wyniósł aż 46 proc. w II kw. br., a z gamingu 11 proc. Danych dotyczących bezpieczeństwa nie ujawniono.

Nowy rozdział nowego pakietu

Satya Nadella stwierdził, że aby zrozumieć, jak Microsoft wyobraża sobie obsługę klientów w przyszłości, wystarczy spojrzeć na integracje między Power Platform, Dynamics, Teams i Azure.

„To zupełnie nowy rozdział dla całkowicie nowego pakietu, od sprzedaży, przez obsługę klienta, po marketing, łańcuch dostaw lub produkcję cyfrową – wszystko to zostanie ponownie wdrożone” – twierdzi Nadella według amerykańskiego CRN-a.

„Nastąpi zupełnie nowy cykl automatyzacji procesów biznesowych, który będzie zorientowany na sztuczną inteligencję i współpracę” – uważa CEO.

Rosnące obszary integracji

Przykładowo z wymienionych obszarów integracji przychody w segmencie Intelligent Cloud były wyższe o 30 proc. r/r, osiągając 17,4 mld dol. Przyczynił się do tego najbardziej 51-procentowy wzrost przychodów z Azure.

Natomiast produkty Dynamics i usługi chmurowe wzrosły o 33 proc. w roku finansowym.

Teams osiągnął kolejne rekordy z 145 mln aktywnych użytkowników dziennie.

Office on premise będzie się kurczył

Także Office rośnie w chmurze. Sprzedaż komercyjnych wersji Office 365 zwiększyła się o 25 proc. Nastąpił jednak spadek obrotów na komercyjnych produktach (-8 proc.), co Microsoft tłumaczy przejściem na ofertę cloud. Na produktach on-premise spodziewany jest 20-procentowy spadek.

Nie wszystko szło idealnie – obroty na sprzedaży urządzeń Surface spadły o 20 proc. w II kw. br., głównie z powodu problemów z dostawami. Jednak w segmencie PC koncern zarabiał na wzroście całego rynku (+9 proc.).

Sprzedaż systemu Windows zwiększyła się o 7 proc., dzięki produktom Windows Commercial i usługom w chmurze. Klienci domagali się więcej umów wieloletnich – twierdzi Microsoft.