Microsoft Office zmieni nazwę
Koncern żegna się z marką obecną na rynku od ponad 30 lat.

Nie tylko subskrypcje. Nadal pozostanie możliwość jednorazowego zakupu aplikacji Office’a – zapewnia Microsoft.
Office zmieni nazwę na Microsoft 365 – zapowiedziano na konferencji Ignite. Aplikacja mobilna Office i pakiet Office dla systemu Windows stanie się aplikacją Microsoft 365 z nowym logo i nowym wyglądem. Będzie więcej funkcji (jak nowe szablony, nowy sposób tagowania i in.).
W listopadzie br. dojdzie do zmiany adresu strony office.com na microsoft365.com, a w styczniu 2023 r. rebranding będzie widoczny nowych aplikacjach na Windows i w aplikacji mobilnej.
„W ciągu ostatnich kilku lat platforma Microsoft 365 przekształciła się w nasz flagowy pakiet biurowy, dlatego tworzymy środowisko, które pomoże ci w pełni wykorzystać możliwości platformy Microsoft 365” – uzasadnia Microsoft.
Microsoft 365 to platforma oparta na chmurze, obejmująca aplikacje takie jak Teams, Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneDrive i in.
Bez wpływu na konto i profil
Koncern uspokaja, że rebranding nie będzie miał wpływu na istniejące konto, profil, subskrypcję ani pliki. Aplikacja zaktualizuje się automatycznie o nową ikonę i nazwę w listopadzie i później.
Nie ma zmian w planach subskrypcji Office 365 – zapewnia Microsoft.
Office całkiem nie zniknie
W ramach platformy Microsoft 365 nadal będą dostępne aplikacje takie jak Word, Excel, PowerPoint i Outlook.
Microsoft zapewnia, że nadal będzie oferować jednorazowe zakupy Worda, Excela, PowerPointa i Outlooka klientom indywidualnym i firmom za pośrednictwem planów Office 2021 i Office LTSC.
Pakiet Office jest dostępny od 1989 r. W 2011 r. pojawiła się wersja chmurowa w subskrypcji – Office 365. W 2017 r. przychody z niej przekroczyły wyniki wersji lokalnej. Od 2020 r. O365 dołączył do platformy Microsoft 365.
60 mln konsumenckich subskrypcji Office’a
W II kw. 2022 r. (IV kw. finansowy roku 2021/2022) przychody Microsoftu z komercyjnych produktów Office i usług w chmurze wzrosły o 9 proc. r/r, dzięki wzrostowi przychodów z Office 365 Commercial o 15 proc. Koncern nie ujawnia kwot.
Przychody z produktów konsumenckich Office’a i usług w chmurze poprawiły się również o 9 proc., a liczba subskrybentów Microsoft 365 Consumer wzrosła do blisko 60 mln – podał Microsoft.
Podobne aktualności
Duży wyciek danych z Microsoftu
Zespół firmy „przypadkowo” miał ujawnić 38 TB danych. Microsoft uspokaja, że klienci nie są narażeni.
Regulatorzy ruszą do ataku na gigantów IT
Kontrolerzy uderzą w największe firmy z branży aż w 12 obszarach - przewiduje GlobalData.