W Office 365 dla klientów biznesowych dostępne w chmurze programy pakietu biurowego oraz usługi (jak zaktualizowane Lync Online, Exchange Online i SharePoint Online) wzbogacono o nowe funkcje, m.in. społecznościowe w rozbudowanej wersji. Obecnie są one dostępne na poziomie SharePoint i Yammer, a od czerwca będzie można zintegrować Lync z komunikatorem Skype.

Nowy Office 365 dla firm jest dostosowany do wielkości przedsiębiorstwa:

Office 365 ProPlus – najpełniejszy zestaw nowych aplikacji: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher, InfoPath, Access i Lync. Jedna licencja pozwala na korzystanie z usługi na maksymalnie 5 urządzeniach, w tym tabletach z systemem Windows oraz komputerach PC i Mac. Użytkownicy mogą logować się w Office 365 z dowolnego sprzętu, mając do dyspozycji swoje ustawienia i dokumenty. W tej wersji działy IT firmy otrzymują środki kontroli, w tym możliwość korzystania z Office 365 ProPlus równolegle z innymi wersjami Office, a także narzędzia do wdrażania aktualizacji i zarządzania nimi. Office 365 ProPlus jest dostępny jako usługa w subskrypcji rocznej dla jednego użytkownika lub w ramach zaktualizowanych ofert Office 365 Plan E, Plan P oraz nowej oferty Office 365 Midsize Business.

Office 365 Midsize Business – to propozycja dla przedsiębiorstw zatrudniających od 10 do 250 pracowników. Usługa zawiera Office 365 ProPlus, rozwiązania do komunikacji i współpracy, w tym Exchange Online, Lync Online, SharePoint Online oraz narzędzia do kontroli i zarządzania. Oferta obejmuje także integrację z usługą Active Directory – dostępną w przeglądarce internetowej konsolę do zarządzania oraz telefoniczną pomoc techniczną w godzinach pracy.

Office 365 Small Business Premium – dla firm zatrudniających od 1 do 25 pracowników. Oprócz pełnego zestawu aplikacji Office w ofercie jest poczta, kalendarze, narzędzia do tworzenia i aktualizacji witryn internetowych oraz do wideokonferencji HD. 

Microsoft poinformował, że po 18 miesiącach od premiery Office 365 (w połowie 2011 roku), jedna piąta klientów biznesowych firmy zamówiła usługę płatną, podczas gdy rok temu była to jedna siódma. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba małych i średnich przedsiębiorstw korzystających z Office 365 wzrosła o 150 proc. Nowy Office 365 pojawił się na rynku 29 stycznia br. w wydaniu dla użytkowników domowych.

Więcej informacji na temat usługi, a także ceny można znaleźć na stronie www.office.com.

Opinie użytkowników o nowym Office 365 dla firm:

Grzegorz Rudno-Rudzinski, CEO, Contium (Grupa Unity):
Nowa wersja odzwierciedla ideę Digital Workspace. Zgodnie z tą filozofią, nie pracujemy oddzielnie z programami SharePoint, Exchange, Lync czy SkyDrive, ale w jednej przestrzeni, w której te elementy się spotykają. Na przykład z poziomu witryny projektowej w SharePoint możemy stworzyć listę wysyłkową na Exchange, a potem widzieć w tym miejscu również wysłane w danym temacie wiadomości. To wszystko przybiera znany z Facebooka wygląd interfejsu społecznościowego. 

Artur Kozłowski, CEO, Eopen:
Na specjalną uwagę zasługują wprowadzone zmiany dotyczące administracji wszystkimi usługami za pomocą jednej, centralnej konsoli, integracja Lync online z programem Skype oraz integracja SharePoint z portalami społecznościowymi.