Słabe wyniki sprzedaży urządzeń z Windows (mają ok 1 proc. rynku smartfonów) i informacje o rychłym końcu serii Lumia wskazywały na to, że Microsoft może wycofać się z rynku mobilnego. Szef firmy oficjalnie zaprzeczył tym opiniom w rozmowie z gazetą Financial Review. Ujawnił, że Microsoft przygotowuje nowe urządzenia mobilne, ale nie zdradził szczegółów przygotowywanego projektu. Odsłonił natomiast najważniejsze założenia nowej strategii firmy. Mianowicie ważne jest według niego to, aby oferować coś innego, niż wszyscy. Aby osiągnąć sukces, firma musi wyraźnie odróżnić się od konkurencji. "Będziemy nadal działać na rynku smartfonów, ale nie na tym, który obecnie definiują liderzy rynku" – stwierdził szef korporacji. Chce wykorzystać własne koncepcje i pomysły. Podkreślił, że już w przeszłości Microsoft potrafił na nowo zdefiniować kategorie produktowe. Jako przykład podał tablet Surface, który w jego ocenie zapoczątkował popularność urządzeń 2 w 1.