Microsoft ogłosił „pierwszą znaczącą aktualizację cen” Microsoft 365 i Office 365 od czasu debiutu chmurowych usług w 2011 r. Podwyżka ma odzwierciedlać zwiększoną wartość tych rozwiązań – uzasadniono. Np. według zapewnień do Microsoft 365 (został wprowadzony w 2017 r.) dotąd dodano 24 aplikacje i ponad 1,4 tys. nowych funkcji. Jednocześnie wraz z podwyżkami ogłoszono kolejne nowości w pakietach.

Opłaty od użytkownika pójdą w górę od 1 marca 2022 r. o 1 do 4 dol. w zależności od rodzaju subskrypcji.

Nowe ceny pakietów M365 i O365
M365 Business Basic – wzrost z 5 do 6 dol. na użytkownika miesięcznie.
M365 Business Premium z 20 do 22 dol.
Office 365 E1 z 8 do 10 dol.
Office 365 E3 z 20 do 23 dol.
Office 365 E5 z 35 do 38 dol.
M365 E3 z 32 do 36 dol.

Rosną wpływy z subskrypcji, spadek na lokalnych licencjach

Produkty 365 obejmują obecnie 300 mln komercyjnych płatnych licencji, a przychody ze sprzedażą pną się w górę wraz z rosnącą popularnością usług chmurowych.

W II kw. 2021 r. (IV kw. finansowy) przychody Microsoftu w segmencie produktywności i procesów biznesowych, który obejmuje Office 365 Commercial, wzrosły o 25 proc. wobec ub.r., do 14,7 mld dol.

W tym sprzedaż komercyjnych wersji Office i usług w chmurze wzrosła o 20 proc., głównie dzięki Office 365 Commercial (+25 proc.). Sprzedaż stacjonarnych komercyjnych wersji Office spadła o 8 proc. z powodu przejścia klientów na usługi chmurowe – stwierdził Microsoft.

W III kw. br. Microsoft spodziewa się pogłębienia trendu spadkowego na licencjach lokalnych – o ok. 20 proc. (wartościowo). Z kolei wzrost przychodów będzie generowany przez Office 365.

Z kolei jak stwierdza amerykański CRN, wzrost cen jest spowodowany licznymi przejęciami Microsoftu.

Tylko w czerwcu i lipcu b. gigant kupił ReFirm Labs z rozwiązaniami analityki i bezpieczeństwa, CloudKnox Security, dostawcę rozwiązań CIEM (Cloud Infrastructure Entitlement Management). oraz RiskIQ z obszaru security.