Microsoft kupił ADRM Software, specjalistę od modeli danych dla różnych branż. Firma dostarcza oprogramowanie dedykowane dla 75 obszarów różnych rynków wertykalnych (jak komunikacja i media, finanse, administracja, retail, produkcja, służba zdrowia i in.), które pomaga kompleksowo definiować koncepcje biznesowe, integrować i ulepszać procesy, a także budować interoperacyjność w całym ekosystemie przedsiębiorstwa. Firma działała od 2009 r. Ma klientów w 18 krajach. Dzięki połączeniu z pamięcią masową i mocą obliczeniową w chmurze Azure rozwiązania ADRM mają poprawić przejrzystość danych i możliwość ich harmonizacji w różnych obszarach biznesowych organizacji. Zespół przejmowanej spółki na cele z CEO zasili kadrę inżynierów odpowiedzialnych za Azure. Warunki przejęcia nie zostały ujawnione.

Gartner twierdzi, że "modele danych są fundamentem biznesu", ponieważ obejmują prowadzone na szeroką skalę inicjatywy i działania, dotyczące jakości danych jak i zarządzania nimi.

Microsoft twierdzi, że firmy wdrażają modelowanie danych w sposób fragmentaryczny. Skutkiem jest pozostawienie zróżnicowanych obszarów danych, co utrudnia cyfrową transformację.