Microsoft kupuje koncern gamingowy
Zakup warty 7,5 mld dol. został sfinalizowany.
Gaming należy do najszybciej rosnących biznesów Microsoftu.
Microsoft przejął ZeniMax Media, amerykańską spółkę do której należy jeden z największych producentów gier – Bethesda Softworks (tworzyły m.in. Fallout, Doom, The Elder Scrolls, Wolfenstein), jak i inne studia developerskie.
Tym samym do infrastruktury Xbox dołączy siedem studiów, w tym Bethesda Game Studios. Mają ok. 2,3 tys. pracowników, ale też z firmą powiązana jest społeczność graczy. W sumie Microsoft posiada już ponad 20 studiów tworzących gry. Produkcje świeżo zakupionych podmiotów zasilą ofertę usług subskrypcyjnych Xbox.
Zakup zapowiedziano latem 2020 r. Niedawno na przejęcie zgodził się amerykański regulator jak i Komisja Europejska.
ZeniMax działa od 1999 r. Według zapowiedzi pod nowym właścicielem zachowa dotychczasowe kierownictwo i struktury.
Gaming należy do najszybciej rosnących biznesów Microsoftu. W IV kw. 2020 r. sprzedaż usług i kontentu Xbox wzrosła o 40 proc. wobec IV kw. 2019 r. Warto natomiast przypomnieć, że na rynek weszły w tym okresie konsole nowej generacji. Microsoft liczy, że wartość rynku gier przekroczy 200 mld dol. w 2021 r.
Podobne aktualności
8 luk w aplikacjach Microsoftu dla macOS
Mogłyby być wykorzystane do nieautoryzowanego dostępu do urządzeń.
Windows potrzebuje kuracji wzmacniającej
Trzeba zwiększyć odporność systemu Windows, potrzebna jest do tego współpraca z partnerami - twierdzi jeden z dyrektorów Microsoftu.
Po awarii IT: 97 proc. czujników Windows ponownie działa
Tydzień po globalnym kolapsie systemów informatycznych przywrócono działanie większości z nich.