Podczas konferencji Ignite obaj producenci poinformowali o sojuszu, który ma na celu obopólne wspieranie się w rozwoju usług chmurowych. Adobe zamierza – jak to określono w oficjalnym komunikacie – „preferować platformę Azure” na potrzeby Marketing Cloud, Document Cloud i Creative Cloud. Z kolei koncern z Redmond będzie „preferował Adobe Marketing Cloud” w ramach usługi Dynamics 365 Enterprise.

Microsoft zdecydował się przy tym na integrację Power BI z asystentką Cortana Intelligence Suite. Powstałe w ten sposób narzędzie będzie mogło być wykorzystywane przez użytkowników Adobe Marketing Cloud do bardziej efektywnej analizy rezultatów i zasięgu prowadzonych kampanii reklamowych.  

Sojusz Microsoftu i Adobe może uderzyć w Salesforce’a, który konkuruje z Dynamicsem 365 za pomocą Salesforce Sales Cloud, a także z Adobe Marketing Cloud jako dostawca Salesforce Marketing Cloud. Jednocześnie narzędzia analityczne Microsoftu w usługach chmurowych Adobe są konkurencyjne wobec platformy Salesforce Einstein. Porozumienie może negatywnie odbić się też na interesach Amazona, który współpracuje z Adobe w ramach platformy Amazon Web Services. Teraz, siłą rzeczy, nie będzie ona preferowana przez nowego sojusznika Microsoftu.