Microsoft i Adobe powalczą z Salesforcem
Adobe będzie „preferował Azure” do świadczenia swoich usług chmurowych, zaś Microsoft będzie „preferował Adobe Marketing Cloud" w ramach usługi Dynamics 365 Enterprise.
Podczas konferencji Ignite obaj producenci poinformowali o sojuszu, który ma na celu obopólne wspieranie się w rozwoju usług chmurowych. Adobe zamierza – jak to określono w oficjalnym komunikacie – „preferować platformę Azure” na potrzeby Marketing Cloud, Document Cloud i Creative Cloud. Z kolei koncern z Redmond będzie „preferował Adobe Marketing Cloud” w ramach usługi Dynamics 365 Enterprise.
Microsoft zdecydował się przy tym na integrację Power BI z asystentką Cortana Intelligence Suite. Powstałe w ten sposób narzędzie będzie mogło być wykorzystywane przez użytkowników Adobe Marketing Cloud do bardziej efektywnej analizy rezultatów i zasięgu prowadzonych kampanii reklamowych.
Sojusz Microsoftu i Adobe może uderzyć w Salesforce’a, który konkuruje z Dynamicsem 365 za pomocą Salesforce Sales Cloud, a także z Adobe Marketing Cloud jako dostawca Salesforce Marketing Cloud. Jednocześnie narzędzia analityczne Microsoftu w usługach chmurowych Adobe są konkurencyjne wobec platformy Salesforce Einstein. Porozumienie może negatywnie odbić się też na interesach Amazona, który współpracuje z Adobe w ramach platformy Amazon Web Services. Teraz, siłą rzeczy, nie będzie ona preferowana przez nowego sojusznika Microsoftu.
Podobne aktualności
31 mln zł kary dla Amazona od UOKiK
Prezes UOKiK nałożył karę na Amazona za wprowadzanie konsumentów w błąd. Nieprawdziwe informacje o dostępności produktów i terminach dostaw – to kwestionowane praktyki.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
Parlament Europejski zbanował lobbystów Amazona
„To nieuzasadnione, aby członkowie parlamentu byli lobbowani przez Amazona" - stwierdzono.