System w nowej wersji umożliwi użytkownikom dostęp do danych na różnych typach urządzeń. Według Microsoftu zmieniono i przyspieszono interfejs użytkownika. Udostępnia on pracownikom informacje adekwatne do wykonywanych obowiązków. Poszerzono informacje kontekstowe, które zdaniem producenta pozwalają uzyskać lepszy wgląd w dane dotyczące klientów. W Microsoft Dynamics CRM poszerzono ponadto możliwości współpracy w sieciach społecznościowych.

Cechy nowego systemu:
– integracja z MarketingPilot – rozwiązaniem do automatyzacji marketingu, które pozwala m.in. zarządzać produktami, budżetami i zasobami oraz realizować i nadzorować kampanie marketingowe. Pomaga również w odczytywaniu „cyfrowych śladów” pozostawianych przez klientów, które można następnie zamieniać w leady i przekazywać do systemu sprzedaży

– nowe aplikacje klienckie na iPada i tablety z Windows 8. Użytkownicy uzyskują mobilny dostęp do zaawansowanych funkcji i analiz systemu. Wkrótce po wydaniu Microsoft Dynamics CRM 2013 pojawi się również możliwość korzystania z nowych opcjii dotykowych na telefonach z Windows 8, Androidem oraz iOS-em

– pracownicy mają możliwość współpracy i dzielenia się wiedzą na temat klientów poprzez serwis Yammer w ramach rozwiązania CRM

– integracja z Microsoft Lync i Skype z poziomu interfejsu Microsoft Dynamics CRM.