Praca zdalna, ciągłość biznesowa, bezpieczny ekosystem i migracja do chmury to cztery priorytety dla partnerów na nowy rok finansowy Microsoftu, który rozpoczął się 1 lipca br. – wskazała szefowa kanału partnerskiego, Gavriella Schuster, podczas dorocznej konferencji Microsoft Inspire (w tym roku odbywa się online). Wyjaśnia, że klienci poszukują tych czterech rzeczy, aby zmniejszyć koszty, a partnerzy mogą o nie wszystkie zadbać.

„Ponieważ zmieniły się potrzeby klientów, dostosowujemy się, aby uczynić je podstawowymi priorytetami na nadchodzący rok. To jest dla was wezwanie do działania – skupić się na tych czterech rozwiązaniach" – stwierdziła dyrektor. Wśród rozwiązań odpowiednich do zaspokojenia potrzeb użytkowników w tych obszarach wymienia m.in. narzędzia do komunikacji i współpracy oraz rozwiązania dla środowisk hybrydowych.

Podkreślano również duże możliwości, jakie w trudnych czasach dają klientom rozwiązania chmurowe – od miejsca pracy po zabezpieczenia, aplikacje biznesowe, infrastrukturę, dane, sztuczną inteligencję.

 

Pandemia zmienia nastawienie klientów

W związku ze zmianami na rynku z powodu Covid-19 Gavriella Schuster zachęcała partnerów do transformacji w kierunku chmury, usług zarządzanych i subskrypcji. Uważa, że teraz jest na to odpowiedni czas i szansa, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, ponieważ są oni zaniepokojeni dużymi początkowymi kosztami inwestycji. Stąd sytuacja na rynku sprzyja przejściu zarówno użytkowników jak i partnerów w większej skali na model usługowy. "Możesz zainwestować w usługi zarządzane, które pomogą twoim klientom i zbudują twój biznes w perspektywie długoterminowej" – radziła partnerom dyrektor.

Wśród zapowiedzi wielu nowości ogłoszonych na Inspire jest także szereg narzędzi dla partnerów, wpisujących się w cztery wspomniane priorytety. M.in. zapowiedziano ulepszenia w narzędziach Azure do migracji. Zostanie poszerzony zbiór najlepszych praktyk, w tym podręcznik ze wskazówkami dla partnerów, jak skalować projekty oparte na Azure. Ogłoszono nową generację Azure Stack HCI – platformy, która ma ułatwić klientom integrację ich centrum danych z chmurą. Nowe rozwiązania w usłudze Azure Lighthouse mają wzmocnić metody uwierzytelniania w kontroli dostępu opartej na rolach dla partnerów oraz spełnić wymagania klientów dotyczące zgodności i zarządzania ryzykiem.