Microsoft bez 'planu B’
Celem firmy jest sukces na rynku mobilnym – wynika z wypowiedzi dyrektora finansowego Microsoftu, Petera Kleina.
– Koncentrujemy się na kontynuacji sukcesów, jakie osiągnęliśmy na rynku komputerów i przeniesieniu ich na rynek smartfonów i tabletów – stwierdził Klein na konferencji w San Francisco. Zapytany o alternatywną strategię, dał do zrozumienia, że Microsoft obecnie nie bierze jej pod uwagę. Ważny jest aktualny plan. Według szefa finansów koncernu, Microsoft zamierza rozwijać obecną generację systemu Windows, tworząc ofertę w różnych przedziałach cenowych, dla różnych klientów. W ubiegłym roku na rynek wszedł nowy Windows Phone oraz Windows RT i Windows 8. Producent wprowadził także na rynek własny tablet – Surface RT (jego nowa wersja z Windows 8 – Surface Pro – kilka dni temu pojawiła się w USA). Klein przypomniał, że Microsoft współpracował z producentami, aby nowe systemy pojawiły się w całym spektrum urządzeń dostępnych na rynku, od smartfonów, poprzez tablety, po komputery.
Podobne aktualności
Microsoft zainwestuje 1,5 mld dol. w firmę AI
To może być przykład, jak amerykańskie firmy próbują odciągnąć inne kraje od chińskiej technologii.
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.