Walne zgromadzenie członków Związku Cyfrowa Polska po raz czwarty wybrało Michała Kanownika na prezesa na dwuletnią kadencję. Funkcję tę sprawuje od 2015 r.

W zarządzie nadal będą zasiadać Włodzimierz Ossowski z Actionu oraz Jacek Łęgiewicz z Samsunga.

Wyzwania na kolejne 2 lata

„Obiecuję, że kolejne dwa lata będą intensywne” – zapowiedział Michał Kanownik.

Wśród wyzwań na kolejne lata kadencji wymienił m.in. kwestie związane z prawem autorskim i implementacją dyrektywy, reformę opłaty reprograficznej, wsparcie polskiego rządu w uszczelnieniu systemu podatkowego i budowę systemu podatkowego zachęcającego firmy do innowacji. Zatem są to sprawy, którymi nadal będzie zajmować się organizacja branżowa.

„Ciągle musimy pamiętać też o walce z kryzysem postpandemicznym np. poprzez wspieranie rynku e-commerce oraz e-usług, a także działania na rzecz zmniejszenia wykluczenia cyfrowego czy rozwoju kompetencji cyfrowych zarówno w biznesie, jak i każdego obywatela” – wymieniał prezes Cyfrowej Polski.

Wspomniał też o takich kwestiach, jak wdrażanie sieci 5G, w tym zapewnienie regulacji dotyczące bezpieczeństwa sieci czy rozwój inicjatywy Cyfrowego Trójmorza.

Najpierw dyrektor, potem prezes

Michał Kanownik związany jest z Cyfrową Polską od 2008 r. Od 2010 r. pełnił funkcję dyrektora organizacji. Od 2015 r. zasiada nieprzerwanie na fotelu prezesa.

Członkami Związku Cyfrowa Polska są obecnie: AB, Action, Amazon Development Center Poland, Asseco Poland, Canon, Ericsson, Google Commerce, Hewlett Packard Enterprise (HPE), HP Inc, IS-Wireless, Komputronik, Lexmark, LG, Panasonic, Samsung, Sony, Tech Data.