Fundacja Digital Poland wprowadziła zmiany w kierownictwie. Michał Boni objął stanowisko prezesa zarządu, a nowym przewodniczącym Rady Fundacji został Igor Zacharjasz. Zmiany nastąpiły w sierpniu br.

Jak komunikuje fundacja, celem jest wzmocnienie działań w obszarze innowacji, transformacji cyfrowej i edukacji oraz podnoszenia kompetencji cyfrowych Polaków. Nowa kadra zarządzająca podkreśla konieczność inwestycji w edukację i przyspieszenia transformacji cyfrowej polskich firm.

Michał Boni na nowym stanowisku zastępuje Dominikę Bettman (dyrektor generalna Microsoftu w Polsce). Będzie odpowiadał za realizację strategicznych celów fundacji, z naciskiem na rozwój innowacji, sprawną transformację cyfrową w Polsce oraz na edukację.

Nowy prezes ma wieloletnie doświadczenie w kształowaniu polityki cyfrowej i współpracy międzynarodowej. Był m.in. ministrem administracji i cyfryzacji (2011 – 2013) i deputowanym do Parlamentu Europejskiego (2014 -2019), a wcześniej m.in. ministrem – przewodniczącym Komitetu Stałego Rady Ministrów (2009 – 2011) i sekretarzem stanu w kancelarii premiera (2008–2009). Funkcje w administracji centralnej pełnił od początku lat 90.

„Digitalizacja to klucz do rozwoju współczesnych społeczeństw. Jako prezes zarządu Fundacji Digital Poland cieszę się, że będę mógł wspierać transformację cyfrową, która nie tylko odpowiada na potrzeby firm, ale przede wszystkim stawia na pierwszym miejscu człowieka” – stwierdza Michał Boni.

Igor Zacharjasz

Igor Zacharjasz jest dyrektorem ds. rozwiązań dla kanałów cyfrowych w dziale rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej w Visa. Jego doświadczenie jako menedżera będzie kluczowe w rozwoju działań fundacji zwłaszcza w zakresie wspierania innowacji – twierdzi organizacja.

„Wierzę, że przyszłość zostanie zbudowana na danych, możliwości wyboru oraz na poszukiwaniu najlepszego doświadczenia użytkowników. Aby tak się stało, konsumenci i przedsiębiorcy muszą być przekonani, że dane są bezpieczne, a oni mają nad nimi kontrolę. To wymaga edukacji i pokazywania korzyści, jakie niosą cyfrowe narzędzia. To zadanie, które widzę przed Fundacją Digital Poland” – mówi Igor Zacharjasz.

Dotychczas przewodniczącym rady był Aleksander Kutela.

Do zarządu Fundacji Digital Poland dołączyła również Edyta Malesza-Malatrat, która objęła stanowisko członka zarządu ds. marketingu i PR. Jest liderem z wieloletnim doświadczeniem marketingowym zdobytym na rynkach europejskich. Obecnie pełni funkcję dyrektorki ds. marketingu i PR w Grupie Symfonia.

W skład zarządu Fundacji Digital Poland pod przewodnictwem Michała Boniego wchodzą:
Agnieszka Benowska, Chief Financial Officer, odpowiedzialna za finanse fundacji,
Aleksandra Brzozowska, członkini zarządu ds. współpracy międzynarodowej, koordynuje międzynarodowe relacje,
Mariusz Grzesiuk, wiceprezes i Chief Legal Officer, nadzoruje aspekty prawne,
Agnieszka Jankowska zajmuje się rozwojem edukacji cyfrowej,
Edyta Malesza-Malatrat, jako członkini zarządu ds. marketingu i PR nadzoruje obszar marketingu i komunikacji,
Piotr Mieczkowski zarządza fundacją pełniąc rolę dyrektora zarządzającego oraz członka zarządu.