Meta planuje konkurencję dla Twittera
Ma powstać nowa, zdecentralizowana sieć społecznościowa.

Meta chce powalczyć o nowy rynek.
Meta planuje uruchomienie sieci społecznościowej podobnej do Twittera – twierdzi Reuter. Prace mają znajdować się na wczesnym etapie.
Jak wynika z ustaleń Meta zamierza zbudować aplikację dla nowej platformy, do której będzie można logować się danymi z Instagrama. Zdecentralizowana sieć ma być wolna od ewentualnej cenzury. Projekt nosi nazwę P92 i kieruje nim szef Instagrama, Adam Mosseri.
Właściciel Facebooka zapewne chce wykorzystać zamieszanie związane z przejmowaniem Twittera przez Elona Muska i uszczknąć swój kawałek tortu. Poszukuje nowych możliwości po słabych wynikach i zwolnieniach ogłoszonych w końcu ub.r.
„Badamy niezależną, zdecentralizowaną sieć społecznościową do udostępniania aktualizacji tekstowych. Wierzymy, że istnieje szansa na oddzielną przestrzeń, w której twórcy i osoby publiczne mogą dzielić się aktualnymi, interesującymi dla nich informacjami” – twierdzi rzecznik Meta.
Meta w tym roku ogłosiła wprowadzenie płatnej subskrypcji weryfikacji konta na Facebooku i Instagramie. Na razie usługa jest testowana w Australli i Nowej Zelandii.
Natomiast po 20 marca br. użytkownicy Twittera, którzy nie mają subskrypcji Twitter Blue nie będą mogli już korzystać z uwierzytelniania dwuskładnikowego poprzez SMS.
„Weryfikacja dwuetapowa SMS nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ wiadomości tekstowe nie są szyfrowane i odporne na phishing. Jednak to wciąż lepsze rozwiązanie niż brak jakiejkolwiek weryfikacji dwuetapowej” – komentuje Kamil Sadkowski, starszy specjalista ds. cyberbezpieczeństwa, Eset.
Jak zauważa, niektórzy użytkownicy Twittera zostaną pozbawieni opcji jakiejkolwiek dodatkowej weryfikacji tożsamości poza logowaniem za pomocą hasła, a to oznacza m.in. większe ryzyko kradzieży tożsamości.
W 2022 r. Twitter miał 4,4 mld dol. przychodów (co oznacza spadek o 12 proc. r/r), głównie ze sprzedaży reklam (4 mld dol.), a resztę z licencji i innych źródeł. Według ostatnich danych kwartalnych, za II kw. 2022 r., koszty wzrosły o ponad 30 proc., w efekcie strata operacyjna wyniosła 344 mln dol. Twitter po raz ostatni miał zyski w 2019 r.
Podobne aktualności
Meta wprowadzi opłaty na Facebooku i Instagramie
Koszt to 11,99 - 14,99 dol. miesięcznie. Na razie testowo na drugim końcu świata.
Obniżka prognozy dostaw serwerów
Jedynie niecałe 2 proc. więcej maszyn trafi na rynek w br. Analitycy wskazują powód.