MediaMarkt otworzy nowe markety w Pile (28 lutego) oraz wiosną br. w Warszawie w Galerii Młociny (centrum handlowe według nieoficjalnych informacji ruszy w końcu kwietnia). Powierzchnia obiektu w Pile wynosi 1 tys. m kw., a w stolicy 2 tys. m kw. Będzie to 11 market sieci w aglomeracji warszawskiej.

Według zapowiedzi w końca ub.r., w 2019 r. MediaMarkt zamierza otworzyć 2-4 nowe obiekty w Polsce. Wraz z placówką w Pile krajowa sieć będzie liczyć 89 sklepów. W ub.r. w ramach integracji włączono do niej markety działające dotychczas pod szyldem Saturna.

Zagęszczając sieć stacjonarnych obiektów detalista chce być jak najbliżej klientów realizując strategię sprzedaży wielokanałowej. Poszerza ofertę usług. Na ich rosnące znaczenie w sprzedaży detalicznej elektroniki zwrócił uwagę CEO MediaMarktSaturn, Ferran Reverter.

Koncept jest taki, że wokół sprzedanych urządzeń powinny być budowane usługi, aby generować dodatkowy przychód i zwiększyć lojalność klienta. W przypadku MediaMarktu takie usługi dostępne w sklepach stacjonarnych to np. zakup komputera z już wgranym i zaktualizowanym oprogramowaniem, drobne naprawy ekspresowe czy załatwienie formalności przy sprzedaży ratalnej.