Holding powołał nową organizację – Media-Saturn E-Business, która przejmie wszystkie aktywności związane ze sprzedażą wielokanałową. Połączy ona działalność operacyjną, prowadzoną dotąd w różnych miejscach firmy, co ma pomóc w lepszej integracji e-sklepów i e-usług ze stacjonarnymi marketami.

Horst Norberg podkreśla, że holding w przeciwieństwie konkurentów nastawionych na e-handel rozwija sprzedaż wielokanałową i jego zdaniem taka koncepcja daje przewagę na rynku. W opinii menedżera sklepy stacjonarne mają przed sobą przyszłość. W rozmowie z dziennikiem Die Welt zapowiedział powiększenie sieci marketów Media Markt oraz Saturn do ponad 1000 (z 948 w styczniu br.), co powinno nastąpić na przełomie 2014 r. i 2015 r. – Handel stacjonarny jeszcze długo nie będzie skończony, nawet nie zakończył swojej ekspansji – przekonuje menedżer. Poinformował, że do 40 proc. klientów, którzy kupują online, przychodzą po odbiór towaru do marketu, a ich gęsta sieć jest zaletą, jakiej nie mają konkurenci. Zaznaczył jednocześnie, że w zależności od wyników i obrotów firma będzie decydować o zmniejszaniu stacjonarnych powierzchni w poszczególnych regionach.

W Niemczech Saturn rozpoczął pilotaż usługi dostawy towaru do klienta w ciągu 3 godz. od złożenia zamówienia online. Szef firmy zapowiedział także nowy koncept sklepów Media Marktu. Otóż pojawią się placówki pod nazwą Media Markt Depot, z ofertą najczęściej kupowanych produktów z dolnej i średniej półki, w – według menedżera – bardzo niskich cenach. Trzy takie markety zostaną otwarte w Polsce (pierwszy już ruszył na Węgrzech). Kolejnym nowym pomysłem dla stacjonarnego handlu Media Saturna jest Connected World, z ofertą urządzeń do inteligentnego domu (pokaże także, jak współdziałają ze sobą poszczególne urządzenia). Takie rozwiązania na razie nie pojawią się w Polsce.

Konsekwencją zmian zatrudnienia w Media Saturnie będą redukcje – na ok. 65 tys. stanowisk na całym świecie zlikwidowanych zostanie około 200, głównie w zarządzaniu.

Niedawno mniejszościowy udziałowiec Media Saturna – Erich Kellerhals, ostro zaatakował posiadającą większość akcji grupę Metro. Jego zdaniem właściciel ogranicza się do zarządzenia siecią marketów, które borykają się ze spadkiem zysku. Brakuje mu przedsiębiorczości i odwagi do wprowadzania innowacji. Zmiany zapowiedziane przez szefa holdingu zdają się przeczyć tym twierdzeniom.

Sprzedaż netto Media Saturna wyniosła w roku 2012/13 21 mld euro (w Polsce 940 mln euro, w styczniu br. w naszym kraju działało 66 marketów Media Saturna, firm zatrudniała ponad 4,6 tys. osób).