Akcjonariusze niemieckiego giganta Metro AG zaakceptowali podział korporacji. Powstaną dwie spółki. Jedna obejmie biznes związany głównie ze sprzedażą produktów spożywczych, tj. hipermarkety Real i hurtowanie Metro Cash Carry, nadal działające pod firmą Metro. Druga będzie specjalizować się w sprzedaży elektroniki, grupując biznesy holdingu Media Saturn (Media Markt, Saturn i Redcoon). Nowa spółka będzie nosić nazwę Ceconomy. Podział ma zostać sfinalizowany do połowy 2017 r. CEO Ceconomy zostanie aktualny szef MSH, Pieter Haas.

Olaf Koch, szef grupy Metro, tłumaczy, że wspomniane dwie części korporacji mają tak różne strategie, że nie ma sensu, by dalej tworzyły jedną spółkę. Podział ma przyspieszyć rozwój obu biznesów. Metro AG, do niedawna największy niemiecki koncern handlowy, kurczy się od lat. Sprzedał m.in. hipermarkety Real w Polsce i innych krajach regionu.