Media-Saturn ogłosił nową strategię
Sieci Media Markt i Saturn szykują się do ofensywy w Internecie. Mają zaoferować najlepsze ceny. Rozwój sprzedaży online przyspieszą przejęcia.
Zmiany zapowiedziano w związku z kiepskimi wynikami holdingu Media-Saturn w ostatnim czasie. W II kw. 2011 r. według wstępnych danych zysk operacyjny (EBIT) Media Marktu i Saturna był o 44 mln euro niższy od oczekiwań (dla porównania w II kw. 2010 r. było 41 mln euro na plusie). Druga połowa roku będzie lepsza – prognozuje holding. Sytuację ma poprawić wdrożenie ogłoszonej w tym tygodniu strategii. Przede wszystkim obie sieci rozpoczną sprzedaż w Internecie. Na początek ruszą e-sklepy Saturna i Media Marktu w Niemczech (w październiku 2011 r. i w styczniu 2012 r.). Do rozwoju handlu online ma przyczynić się także przejęty przez Media-Saturn serwis Redcoon, który pozostanie osobnym podmiotem jako internetowy kanał sprzedaży w ramach grupy.
W ciągu kilku lat holding chce osiągnąć pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie – w 2015 r. przychody Media-Saturna z handlu internetowego na Starym Kontynencie mają wynieść 5 mld euro. Ofensywę w sieci powinny przyspieszyć kolejne przejęcia. Innym ważnym elementem strategii na najbliższe lata jest cięcie kosztów i restrykcyjna polityka cenowa. „Zaoferujemy najlepsze ceny produktów i usług, zarówno w sklepie stacjonarnym jak i w Internecie” – zapewnił Horst Norberg, dyrektor generalny holdingu.
Wytypowano już kluczowy asortyment 2,5 tys. produktów, które będą oferowane w halach Media Marktu i w sklepie internetowym w identycznych cenach.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.