Zmiany zapowiedziano w związku z kiepskimi wynikami holdingu Media-Saturn w ostatnim czasie. W II kw. 2011 r. według wstępnych danych zysk operacyjny (EBIT) Media Marktu i Saturna był o 44 mln euro niższy od oczekiwań (dla porównania w II kw. 2010 r. było 41 mln euro na plusie). Druga połowa roku będzie lepsza – prognozuje holding. Sytuację ma poprawić wdrożenie ogłoszonej w tym tygodniu strategii. Przede wszystkim obie sieci rozpoczną sprzedaż w Internecie. Na początek ruszą e-sklepy Saturna i Media Marktu w Niemczech (w październiku 2011 r. i w styczniu 2012 r.). Do rozwoju handlu online ma przyczynić się także przejęty przez Media-Saturn serwis Redcoon, który pozostanie osobnym podmiotem jako internetowy kanał sprzedaży w ramach grupy. 

W ciągu kilku lat holding chce osiągnąć pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie – w 2015 r. przychody Media-Saturna z handlu internetowego na Starym Kontynencie mają wynieść 5 mld euro. Ofensywę w sieci powinny przyspieszyć kolejne przejęcia. Innym ważnym elementem strategii na najbliższe lata jest cięcie kosztów i restrykcyjna polityka cenowa. „Zaoferujemy najlepsze ceny produktów i usług, zarówno w sklepie stacjonarnym jak i w Internecie” – zapewnił Horst Norberg, dyrektor generalny holdingu.

Wytypowano już kluczowy asortyment 2,5 tys. produktów, które będą oferowane w halach Media Marktu i w sklepie internetowym w identycznych cenach.