Media Markt w Polsce zwiększył sprzedaż i marże – wynika ze sprawozdania finansowego Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn.

Otóż w I kw. 2021 r. (II kw. finansowy roku 2020/2021) w regionie Europy Wschodniej (Polska i Turcja) firma poprawiła wynik operacyjny o 24 mln euro wobec poprzedniego roku. Dzięki temu był on na granicy zysku i straty po wyraźnym dołku przed rokiem (-24 mln euro).

„W Polsce pozytywnie na wynik wpłynął silny wzrost sprzedaży i marż oraz niższe koszty osobowe” – informuje Ceconomy.

To poprawa wobec ub.r., gdy informowano o spadku marż na polskim rynku.

Polska w czołówce wzrostów

Jak podaje Ceconomy, w Polsce sprzedaż elektroniki konsumenckiej w I poł. roku finansowego (1 października 2020 r. – 31 marca 2021 r.) osiągnęła drugie miejsce pod względem wzrostu w grupie Ceconomy.

Jak zwykle podając kwartalny bilans nie ujawniono jednak danych finansowych dla poszczególnych krajów.

W I kw. 2021 r. obroty Ceconomy w regionie, tj. w Polsce i Turcji łącznie, zwiększyły się o 15,2 proc. r/r, do ok. 0,4 mld euro.

„Solidny wzrost obrotów” w I kw. br. osiągnięto na polskim rynku, do czego przyczyniło się ponowne otwarcie sklepów po lockdownie w lutym br. oraz prowadzone z powodzeniem kampanie marketingowe – informuje Ceconomy.

O dwa sklepy mniej w I kw. br.

Po wprowadzonym w marcu br. kolejnym lockdownie, w końcu kwietnia br. były otwarte 33 sklepy Media Markt w Polsce, a nie działały 52 obiekty. W I kw. 2021 r. w Polsce zamknięto dwa markety.

Globalnie sprzedaż i zysk w dół

Cała międzynarodowa grupa miała w I kw. 2021 r. niższą sprzedaż niż przed rokiem. Spadek wyniósł -5,7 proc., do 4,3 mld euro. Wyjaśniono to długimi lockdownami na kluczowych rynkach, w tym w Niemczech i Holandii.

W rezultacie strata operacyjna Ceconomy w I kw. 2021 r. była większa (-143 mln euro) niż w trudnym I kw. 2020 r. (-131 mln euro).

Boom w e-commerce

Detalista odnotował natomiast solidny wzrost sprzedaży online – w I kw. 2021 r. o 146 proc. r/r, do 2,1 mld euro. Tym samym sprzedaż internetowa odpowiadała już za 49 proc. obrotów firmy. Rok wcześniej było to jedynie niecałe 19 proc.

Wyniki ogłoszono wraz z zapowiedzią zmiany u steru Ceconomy i MediaMarktSaturn. Karsten Wildberger od 1 sierpnia br. zostanie CEO obu spółek.