W II kw. 2021 r. (III kw. finansowy) Ceconomy zwiększyło obroty o 7,3 proc., do 4,4 mld euro.

Zysk operacyjny poszedł w dół o -41 mln euro, co przełożyło się na -106 mln euro straty.

Marża brutto wyniosła 15,9 proc. wobec 16,1 proc. przed rokiem.

Niemiecki rynek pociągnął bilans w dół

Dołek po stronie zysków to głównie skutek lockdownów na największym dla detalisty rynku niemieckim. Firma ponosi również koszty transformacji, które polega ujednoliceniu struktury i procesów.

Większa sprzedaż w Polsce

Jak zapewniono, wszystkie kraje poza Niemcami i Portugalią osiągnęły wzrost sprzedaży wobec analogicznego kwartału ub.r. (a zatem również Polska, szczegółowych danych nie podano).

Wśród rynków, w których poprawa w II kw. br. była szczególnie wyraźna, wymieniono Hiszpanię, Włochy i Turcję.

W regionie Europy Wschodniej, do którego należy Polska i Turcja, sprzedaż poszła w górę aż o blisko 32 proc. licząc w euro (do 357 mln €), a w walutach lokalnych o niemal 45 proc. Żaden segment geograficzny Ceconomy nie zaprezentował się tak dobrze. Zysk operacyjny nieznacznie wzrósł wobec ub.r.

Mniej marketów na naszym rynku
W końcu II kw. 2021 r. sieć Media Markt liczyła w Polsce 81 marketów. W porównaniu do I kw. 2021 r. ubyło 5 lokalizacji.

PC i telefony w zakupowej czołówce

W sumie szczególnie duży popyt w II kw. br. w sieciach Media Markt i Saturn odnotowano na komputery, smartfony i akcesoria, a także na telewizory i sprzęt AGD.

34 proc. sprzedaży poszło przez internet

Sprzedaż online w II kw. 2021 r. wzrosła o 3,3 proc. r/r. Stosunkowo niewielką poprawę spółka tłumaczy wysoką bazą – dużą sprzedażą internetową w II kw. 2020 r. W sumie obroty online generują już blisko 34 proc. sprzedaży międzynarodowego retailera.

Klienci więcej płacą za usługi
Detalista odnotował wzrost o blisko 8 proc. r/r w segmencie usług i rozwiązań. Duże wzięcie miały zwłaszcza przedłużenia gwarancji i usługi online. W sumie usługi i rozwiązania wygenerowały 5,5 proc. obrotów Ceconomy w II kw. br.