Media Markt odbił w III kw. 2020 r.
Mniej ludzi odwiedziło sklepy, ale znacznie wzrosła sprzedaż internetowa.
W regionie, do którego należy Polska, wzrost sprzedaży w III kw. br. był szczególnie wysoki.
Ceconomy, do którego należy MediaMarktSaturn, w III kw. 2020 r. (IV kw. roku finansowego) zwiększyło sprzedaż. Wzrost wobec analogicznego okresu ub.r. wyniósł 7,6 proc., do 5,3 mld euro.
Zysk i niższa marża
Jak zapewnia CEO Bernhard Düttmann, wyniki przekroczyły oczekiwania. Zysk operacyjny wyniósł 120 mln euro, czyli ponad połowę rocznego wyniku. W osiągnięciu takiej rentowności pomogły wyższe obroty, aczkolwiek sprzedaż w III kw. br. odbywała się na niższej marży niż przed rokiem.
W Polsce także większa sprzedaż
Danych dla Polski nie podano, natomiast firma zapewnia, że wzrost obrotów w III kw. br. osiągnięto we wszystkich krajach, w których działa detalista (pomijając Luksemburg).
W regionie Europy Wschodniej, do którego należy Polska i Turcja, poprawa była znacznie większa niż średnia europejska: obrót liczony w euro wzrósł o blisko 22 proc. r/r (456 mln euro), a w ujęciu like-for-like w walutach lokalnych o 37 proc. Z tym że, jak poinformowano, wzrost w Turcji był szczególnie wysoki.
Wielkość obrotów na polskim rynku w całym roku finansowym 2019/20, zakończonym 30 września 2020 r., będzie znana w grudniu br.
Wstępnie w całym roku 2019/20 w regionie Europy Wschodniej, czyli łącznie w Polsce i Turcji, Ceconomy osiągnęło 1,611 mld euro przychodów (+2,8 proc.). W ujęciu like-for-like w walutach lokalnych poprawa wyniosła 7,8 proc.
W poprzednich latach roczne obroty Ceconomy w Polsce wynosiły ok. 1 mld euro.
Większa e-sprzedaż
Według komentarza firmy do globalnych wyników III kw. br. sprzedaż zwiększyła się głównie ze względu na zapotrzebowanie na produkty do domowych biur oraz na sprzęt AGD i telewizory.
Także znacznie większa chęć klientów do zakupów internetowych poprawiła bilans – obroty online Ceconomy były wyższe o 35 proc., sięgając ponad 16 proc. całkowitych przychodów detalisty.
Frekwencja w sklepach stacjonarnych obniżyła się przeciętnie o 15 proc., aczkolwiek jak zapewniono wzrósł wskaźnik konwersji.
Przychody z usług poleciały w dół o 23 proc., co dotyczy głównie współpracy z sieciami komórkowymi. Większe wpływy niż przed rokiem przyniosły natomiast przedłużenia gwarancji.
Przychody całej firmy w roku 2019/20 według wstępnych danych były niższe o blisko 3 proc. wobec poprzedniego roku (20,83 mld euro), a zysk operacyjny spadł o ok. 45 proc., do 230 mln euro (rok wcześniej 423 mln euro)
Popyt trzyma się mocno
Według zapewnień dynamika przychodów utrzymuje się w IV kw. br., jednak zarząd zwraca uwagę na niepewność związaną z Covid-19.
Obecnie Ceconomy jest w trakcie restrukturyzacji, która ma na celu większą centralizację spółki i podległych jej sieci, ujednolicenie struktur i procesów, a co za tym idzie usprawnienie działania i oszczędności.
Podobne aktualności
Jedna trzecia klientów chce wypożyczać elektronikę
Konsumenci są zainteresowani korzystaniem z urządzeń w modelu usługowym.- wynika z badania.
Media Markt: niższa sprzedaż, wyższy zysk w Polsce
Polski rynek poszedł w dół w II kw. br. - informuje detalista.
MediaMarkt modernizuje sklepy w Polsce
„Bardzo ważnym filarem naszej działalności są sklepy stacjonarne” – twierdzi prezes.