Niemiecki rząd zgodził się na przyznanie Ceconomy 1,7 mld euro linii kredytowej w państwowym niemieckim banku rozwoju – KfW. O rozmowach w tej sprawie informowano w końcu marca br. Umowę musi jeszcze zaakceptować konsorcjum banków komercyjnych finansujących firmę, do której należy MediaMarktSaturn.

Linia kredytowa została przyznana do grudnia 2021 r., z możliwością przedłużenia o rok. Wśród warunków jest m.in. zawieszenie wypłaty dywidendy (w ub.r. jej nie było).

Ceconomy złożyło wniosek o kredyt w KfW w celu zwiększenia istniejących umów kredytowych na kwotę 980 mln euro, a tym samym w celu zapewnienia elastyczności finansowej spółki.

Solidny zastrzyk finansowy z państwowego banku powinien zagwarantować płynność i złagodzić skutki kryzysu Covid-19 dla międzynarodowego detalisty. Głównie z powodu konieczności zamknięcia sklepów w I kw. br. w wielu krajach (w marcu br. sprzedaż wstrzymało 86 proc. marketów stacjonarnych Media Markt i Saturn) spadły obroty i zysk Ceconomy w I kw. br., mimo wzrostu w styczniu i lutym br. Zaangażowanie w e-commerce, które przyspieszył koronawirus, nie zrekompensowało w pełni negatywnych skutków lockdownu.

Wszystkie sklepy w Polsce już otwarte

Media Markt 4 maja w związku ze zniesieniem administracyjnych ograniczeń otworzył wszystkie sklepy w Polsce. Dotychczas działało 13 mniejszych placówek.

Teraz sprzedaż odbywa się w 88 obiektach. Zgodnie z zaleceniem władz obowiązuje ograniczenie liczby klientów i określone środki bezpieczeństwa.

„Sklepy stacjonarne są naszym kluczowym kanałem dystrybucji” – mówi Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska.

Detalista deklaruje, że wielokanałowy model biznesowy nadal będzie wyznaczał kierunek działań podejmowanych przez Media Markt. W kwietniu br. uruchomiono 20 tys. punktów odbioru zakupów online.

Koncentrując się na marce Media Markt zamknięto e-sklep Redcoon.pl.