Niemiecka grupa Metro AG została podzielona na dwie niezależne spółki. Jedna z nich skoncentruje się na sprzedaży detalicznej elektroniki w ramach sieci Media Markt i Saturn oraz w e-sklepach Redcoon, dotychczas należących do Media Saturn Holding. Spółka ma nową nazwę: Ceconomy (CE). Druga część grupy, nadal pod marką Metro, obejmie generalnie handel produktami spożywczymi i hurt, czyli sieci hipermarketów Real oraz hurtownie Metro Cash & Carry.

Reorganizacja ma zakończyć się w połowie 2017 r. Cały proces będzie kosztował ok. 100 mln euro. Dzięki zmianom samodzielne odtąd spółki mają się lepiej rozwijać. Przychody Ceconomy (jako MSH) w ciągu minionego roku finansowego wyniosły 21,9 mld euro, w tym 2 mld euro online. Celem jest m.in. dalszy wzrost sprzedaży online.

"Ogromne znaczenie dla rozwoju Media Markt w Polsce ma realizowana od 2014 r. strategia ekspansji w mniejszych miastach, dzięki której ułatwiamy dostęp do naszej oferty offline coraz większej grupie klientów." – komentuje Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding Polska. Zapowiada otwieranie w przyszłym roku kolejnych placówek Media Marktu. Deklaruje, że firma nadal chce utrzymać pozycję lidera na polskim rynku. "Planujemy dalszy rozwój i poszerzanie kompetencji w zakresie kompleksowej obsługi klienta w każdym punkcie kontaktu." – zapowiada prezes. Obecnie sieć Media Markt w Polsce liczy 59 marketów w 49 miastach.