Media Expert liderem wydatków na reklamę
Pięć sieci z elektroniką w końcu ub.r. wydało w sumie na reklamę ponad 125 mln zł.

Wśród największych retailerów handlujących elektroniką liderem wydatków na reklamę w telewizji, radiu i prasie w końcu roku był Media Expert. W grudniu 2017 r. detalista wydał na ten cel 54,5 mln zł – to największa kwota w branży handlowej (numerem 2 okazał się Lidl) oraz dwa razy wyższa niż w przypadku kolejnej sieci z elektroniką – Media Markt (27,2 mln zł) – według Instytutu Monitorowania Mediów.
W sumie w grudniu 2017 r. sieci handlowe ze sprzętem elektronicznym wydały na reklamę 129,5 mln zł, w tym pierwsza piątka – 125,3 mln zł. To mniej niż rok wcześniej, w grudniu 2016 r. – w sumie odpowiednio 141,4 mln zł oraz 138,3 mln zł. Wówczas na topie również był Media Expert (54,6 mln zł).
Wydatki na reklamę sieci handlowych z elektroniką w grudniu 2017 r. | |||||
Marki o największych wydatkach reklamowych (TV, radio, prasa) |
Wydatki reklamowe sklepów z elektroniką w podziale na media | ||||
Media Expert | 54,5 mln zł | TV | 37,0 mln zł | ||
Media Markt | 27,2 mln zł | radio | 79,2 mln zł | ||
RTV Euro AGD | 21,5 mln zł | prasa | 13,3 mln zł | ||
Saturn | 12,1 mln zł | Razem | 129,5 mln zł | ||
Neonet | 10,0 mln zł |
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Wydatki na reklamę sieci handlowych z elektroniką w grudniu 2016 r. | |||||
Marki o największych wydatkach reklamowych (TV, radio, prasa) | Wydatki reklamowe sklepów z elektroniką w podziale na media | ||||
Media Expert | 54,6 mln zł | TV | 46,2 mln zł | ||
Media Markt | 31,0 mln zł | radio | 83,6 mln zł | ||
RTV Euro AGD | 27,1 mln zł | prasa | 11,6 mln zł | ||
Saturn | 16,0 mln zł | Razem | 141,4 mln zł | ||
Neonet | 9,7 mln zł |
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Raporty zostały opracowane na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM za grudzień 2017 r. oraz grudzień 2016 r. Badanie objęło reklamy opublikowane w prasie, a także wyemitowane w radio i telewizji. Kwoty wydatków podano według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Warto zauważyć, że czołówka detalistów najwięcej wydających na reklamę zmieniła się w porównaniu z danymi IMM sprzed 6 lat. Wówczas, w grudniu 2012 r., najwięcej wydało na reklamy RTV Euro AGD (trochę ponad 20 mln zł), a niewiele mniej Media Markt.
Podobne aktualności
Podatek handlowy pogrąży polskie sieci z elektroniką
Zła konstrukcja podatku, fatalny czas na jego wprowadzenie i wysokość daniny sprawią, że pogorszy się sytuacja polskich firm - ostrzega ZPP.
Media Markt: spadek obrotów na polskim rynku
Obroty detalisty w naszym kraju znów sięgnęły 4 mld zł, ale były niższe niż rok wcześniej.
Media Expert bliski 300 mln zł zysku
Terg, właściciel Media - Expert, w minionym roku zwiększył sprzedaż o przeszło 1 mld zł. Wzrósł zysk, zmniejszyła się natomiast rentowność netto sprzedaży.