Wśród największych retailerów handlujących elektroniką liderem wydatków na reklamę w telewizji, radiu i prasie w końcu roku był Media Expert. W grudniu 2017 r. detalista wydał na ten cel 54,5 mln zł – to największa kwota w branży handlowej (numerem 2 okazał się Lidl) oraz dwa razy wyższa niż w przypadku kolejnej sieci z elektroniką – Media Markt (27,2 mln zł) – według Instytutu Monitorowania Mediów.

W sumie w grudniu 2017 r. sieci handlowe ze sprzętem elektronicznym wydały na reklamę 129,5 mln zł, w tym pierwsza piątka – 125,3 mln zł. To mniej niż rok wcześniej, w grudniu 2016 r. – w sumie odpowiednio 141,4 mln zł oraz 138,3 mln zł. Wówczas na topie również był Media Expert (54,6 mln zł).

 

 

Wydatki na reklamę sieci handlowych z elektroniką w grudniu 2017 r.
           

Marki o największych wydatkach reklamowych (TV, radio, prasa) 

    Wydatki reklamowe sklepów z elektroniką w podziale na media
Media Expert 54,5 mln zł     TV 37,0 mln zł
Media Markt 27,2 mln zł     radio 79,2 mln zł
RTV Euro AGD 21,5 mln zł     prasa 13,3 mln zł
Saturn 12,1 mln zł     Razem 129,5 mln zł
Neonet 10,0 mln zł        

 

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

 

Wydatki na reklamę sieci handlowych z elektroniką w grudniu 2016 r.
           
Marki o największych wydatkach reklamowych (TV, radio, prasa)     Wydatki reklamowe sklepów z elektroniką w podziale na media
Media Expert 54,6 mln zł     TV 46,2 mln zł
Media Markt 31,0 mln zł     radio 83,6 mln zł
RTV Euro AGD 27,1 mln zł     prasa 11,6 mln zł
Saturn 16,0 mln zł     Razem 141,4 mln zł
Neonet 9,7 mln zł        

 

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Raporty zostały opracowane na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM za grudzień 2017 r. oraz grudzień 2016 r. Badanie objęło reklamy opublikowane w prasie, a także wyemitowane w radio i telewizji. Kwoty wydatków podano według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Warto zauważyć, że czołówka detalistów najwięcej wydających na reklamę zmieniła się w porównaniu z danymi IMM sprzed 6 lat. Wówczas, w grudniu 2012 r., najwięcej wydało na reklamy RTV Euro AGD (trochę ponad 20 mln zł), a niewiele mniej Media Markt.