W lutym br. największe sieci detaliczne ze sprzętem elektronicznym wydały na reklamy w tradycyjnych mediach 79 mln zł. To najwięcej w całej branży handlowej (31 proc.). – ustalił Instytut Monitorowania Mediów. W styczniu br. nakłady były wyraźnie wyższe, przekroczyły 100 mln zł.

Liderem wydatków był tak jak w poprzednich miesiącach Media Expert. Detalista przeznaczył na promocję w prasie, radiu i telewizji ponad 20 razy więcej niż Komputronik. RTV Euro AGD wyprzedziło natomiast Media Markt. Kwoty ustalono w oparciu o stawki cennikowe.

Wydatki sklepów z elektroniką na reklamy w tradycyjnych mediach w lutym 2019 r.*

1. Media Expert – 29,8 mln zł

2. RTV Euro AGD – 19,7 mln zł

3. Media Markt – 18,7 mln zł

4. Neonet – 9,3 mln zł

5. Komputronik – 1,4 mln zł

*Stawki cennikowe

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

W branży telekomunikacyjnej większość lutowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (28 proc.). Na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się Orange, który wydał prawie 27 mln zł. Wyprzedził Play, T-Mobile, Plus oraz UPC.