Media Expert: 20 razy więcej niż Komputronik
Są duże dysproporcje w nakładach na reklamę największych sieci z elektroniką.
W lutym br. największe sieci detaliczne ze sprzętem elektronicznym wydały na reklamy w tradycyjnych mediach 79 mln zł. To najwięcej w całej branży handlowej (31 proc.). – ustalił Instytut Monitorowania Mediów. W styczniu br. nakłady były wyraźnie wyższe, przekroczyły 100 mln zł.
Liderem wydatków był tak jak w poprzednich miesiącach Media Expert. Detalista przeznaczył na promocję w prasie, radiu i telewizji ponad 20 razy więcej niż Komputronik. RTV Euro AGD wyprzedziło natomiast Media Markt. Kwoty ustalono w oparciu o stawki cennikowe.
Wydatki sklepów z elektroniką na reklamy w tradycyjnych mediach w lutym 2019 r.*
1. Media Expert – 29,8 mln zł
2. RTV Euro AGD – 19,7 mln zł
3. Media Markt – 18,7 mln zł
4. Neonet – 9,3 mln zł
5. Komputronik – 1,4 mln zł
*Stawki cennikowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
W branży telekomunikacyjnej większość lutowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (28 proc.). Na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych znalazł się Orange, który wydał prawie 27 mln zł. Wyprzedził Play, T-Mobile, Plus oraz UPC.
Podobne aktualności
Skarbówka odmówiła Komputronikowi
Mazowiecki US nie zgodził się na rejestrację umowy o utworzeniu podatkowej grupy kapitałowej.
Właściciel Media Expert inwestuje w parki handlowe
W ciągu dwóch lat zamierza oddać do użytku obiekty o łącznej powierzchni 72 tys. mkw.
Komputronik tworzy podatkową grupę kapitałową
Ułatwi i zoptymalizuje rozliczenia podatkowe - przewiduje spółka.