McAfee sprzedane za 14 mld dol.
Firmę przejęło konsorcjum 6 firm.
Inwestorzy zapowiadają, że zapewnią McAfee zarówno zasoby finansowe, jak i operacyjne.
McAfee zostanie przejęte przez konsorcjum 6 firm inwestycyjnych. Wartość transakcji z uwzględnieniem wierzytelności firmy to 14 mld dol. (a w oparciu o wycenę udziałów 12 mld dol.). Finalizacja zakupu jest spodziewana w I poł. 2022 r.
Niedawno informowano o bliskim finale rozmów w sprawie przejęcia. Wcześniej udziałowcami McAfee byli firma inwestycyjna TPG oraz Intel, który pozostał mniejszościowym akcjonariuszem po ponownym usamodzielnieniu się firmy (w latach 2010 – 2017 należał do Intela, po zakupie za 7,7 mld dol.). Oba podmioty pozostały też udziałowcami po pierwotnej ofercie akcji i wejściu McAfee na giełdę w ub.r.
Za przejęciem McAfee stoi konsorcjum: Advent International, Permira Advisers, Crosspoint Capital Partners, Canada Pension Plan Investment Board, GIC Private Limited i spółka zależna Abu Dhabi Investment Authority.
Od 34 lat na rynku
McAfee należy do weteranów rynku antywirusów. Firma została założona w 1987 r. Wiosną br. biznes enterprise sprzedano STG za 4 mld dol., a pod marką McAfee pozostał segment konsumencki, który w tym roku notuje spore wzrosty sprzedaży. Według najnowszych danych McAfee odnotowało ostatnio przychody wyższe o 24 proc. r/r (491 mln dol.). Liczba subskrybentów przekroczyła 20 mln globalnie.
Potrzeba spersonalizowanych usług ochrony online
Zakup jest związany z przewidywaniem nadal rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania bezpieczeństwa dla konsumentów.
„Potrzeba spersonalizowanych, innowacyjnych i intuicyjnych usług ochrony online nigdy nie była większa” – komentuje Brian Ruder, Co-Head of Technology w Permira.
Wskazuje na atuty McAfee: rozpoznawalna marka, rozbudowany ekosystem partnerów, lojalna baza klientów, rozwój produktów.
Greg Clark, obecnie partner zarządzający w Crosspoint Capital (a wcześniej CEO Symanteca), dodaje: „Ryzyko, na jakie narażeni są konsumenci we wszystkich aspektach ich cyfrowego życia, jest ogromne, a zagrożenia te są bezprecedensowe i szybko rosną. Konsumenci kupują od marek, którym ufają” – twierdzi przedstawiciel jednej z firm inwestycyjnych.
Podobne aktualności
Nowy gracz chce „zrobić duże wrażenie na kanale sprzedaży”
Fuzja na rynku bezpieczeństwa. Powstała nowa firma o nazwie Trellix.
McAfee może zostać sprzedane za 10 mld dol.
Zawarcie transakcji jest blisko - wynika z nieoficjalnych informacji.
Duży gracz bezpieczeństwa IT sprzedany
Powstanie nowy podmiot. Będzie czwartym największym na świecie dostawcą IT security.