McAfee zostanie przejęte przez konsorcjum 6 firm inwestycyjnych. Wartość transakcji z uwzględnieniem wierzytelności firmy to 14 mld dol. (a w oparciu o wycenę udziałów 12 mld dol.). Finalizacja zakupu jest spodziewana w I poł. 2022 r.

Niedawno informowano o bliskim finale rozmów w sprawie przejęcia. Wcześniej udziałowcami McAfee byli firma inwestycyjna TPG oraz Intel, który pozostał mniejszościowym akcjonariuszem po ponownym usamodzielnieniu się firmy (w latach 2010 – 2017 należał do Intela, po zakupie za 7,7 mld dol.). Oba podmioty pozostały też udziałowcami po pierwotnej ofercie akcji i wejściu McAfee na giełdę w ub.r.

Za przejęciem McAfee stoi konsorcjum: Advent International, Permira Advisers, Crosspoint Capital Partners, Canada Pension Plan Investment Board, GIC Private Limited i spółka zależna Abu Dhabi Investment Authority.

Od 34 lat na rynku

McAfee należy do weteranów rynku antywirusów. Firma została założona w 1987 r. Wiosną br. biznes enterprise sprzedano STG za 4 mld dol., a pod marką McAfee pozostał segment konsumencki, który w tym roku notuje spore wzrosty sprzedaży. Według najnowszych danych McAfee odnotowało ostatnio przychody wyższe o 24 proc. r/r (491 mln dol.). Liczba subskrybentów przekroczyła 20 mln globalnie.

Potrzeba spersonalizowanych usług ochrony online

Zakup jest związany z przewidywaniem nadal rosnącego zapotrzebowania na rozwiązania bezpieczeństwa dla konsumentów.

„Potrzeba spersonalizowanych, innowacyjnych i intuicyjnych usług ochrony online nigdy nie była większa” – komentuje Brian Ruder, Co-Head of Technology w Permira.

Wskazuje na atuty McAfee: rozpoznawalna marka, rozbudowany ekosystem partnerów, lojalna baza klientów, rozwój produktów.

Greg Clark, obecnie partner zarządzający w Crosspoint Capital (a wcześniej CEO Symanteca), dodaje: „Ryzyko, na jakie narażeni są konsumenci we wszystkich aspektach ich cyfrowego życia, jest ogromne, a zagrożenia te są bezprecedensowe i szybko rosną. Konsumenci kupują od marek, którym ufają” – twierdzi przedstawiciel jednej z firm inwestycyjnych.