McAfee sprzeda segment rozwiązań dla biznesu za 4 mld dol. Kupuje go firma private equity Symphony Technology Group. Finalizacja transakcji jest spodziewana do końca 2021 r.

McAfee w przyszłości zamierza skoncentrować się na produktach dla konsumentów. Pójdzie więc w ślady Symanteca, który w 2019 r. sprzedał Broadcomowi swój segment biznesowy za 10,7 mld dol. Z części konsumenckiej powstała samodzielna firma pod nazwą NortonLifeLock.

Po zakończeniu sprzedaży pod marką McAfee pozostaną produkty konsumenckie. Na razie niewiele wiadomo na temat planów STG odnośnie nowego nabytku.

„Jesteśmy w pełni zaangażowani w realizację strategii biznesu, który ma być wiodącą firmą zajmującą się cyberbezpieczeństwem od urządzeń do chmury, współpracując z istniejącym światowej klasy zespołem McAfee” – skomentował przejęcie partner zarządzający STG, William Chisholm.

Firma private equity inwestuje w sektorze bezpieczeństwa cyfrowego. We wrześniu 2020 r. za ponad 2 mld dol. kupiła od Della RSA, specjalistę od zarządzania tożsamością i dostępem.

Stagnacja sprzedaży i większa strata

McAfee po usamodzielnieniu się w 2017 r. (wcześniej przez 7 lat należał do Intela, który zachował mniejszość udziałów) zmaga się się z silną konkurencją. O rozmowach w sprawie sprzedaży firmy mówiło się od kilku lat.

W 2020 r. McAfee osiągnął 1,35 mld dol. przychodów w segmencie biznesowym, tylko nieco ponad 1 proc. więcej niż w 2019 r. Pogłębiła się strata operacyjna – ze 151 mld dol. do 180 mln dol.

Solidny biznes konsumencki

Jednak segment dla przedsiębiorstw okazuje się kulą u nogi McAfee. Biznes konsumencki radził sobie natomiast w ub.r. wyraźnie lepiej – przychody wyniosły 1,56 mld dol. w 2020 r., co oznacza wzrost o blisko 20 proc. wobec 2019 r. Również zysk segmentu wzrósł o 20 proc., do 333 mln dol.

Kapitalizacja McAfee wyniosła ostatnio ok. 9 mld dol. Plany spółki spodobały się inwestorom. Po ich ogłoszeniu akcje McAfee zyskały na nowojorskiej giełdzie ponad 10 proc.